Söker sheltie!!
Hej! Vår familj funderar, observera funderar på att skaffa sheltie. Var hittar jag bra annonser på shelties som säljes? Vi önskar i så fall att skaffa den i maj elr juni, en trefärgad tik. Snälla hjälp mig!
Tack! Siril96
ww.sssk.org är jätte bra. Där finns kennlar, valpar till salu et.c. (svenska shetland sheepdog klubben).
Sedan går det även att söka på www.blocket.se , www.vovve.net m.m.
Mvh Emelie 
Precis som Ronja06 säger är ett jätte bra tips att kontakta de kennlar som ni känner att ni är intresserade av, det kan te.x vara snygga hundar på kenneln, eller så kanske ni dras till kenneln av samma andledning som vi gjorde, att den var en liten kennel med valpar uppfödda i hemmiljö. Det viktigaste är att ni trivs med uppfödaren, och det brukar man märka snabbt, även via mejl.
var ute i god tid så kommer det inte bli några som helst problem att hitta en trf. tik till sommaren, kolla redan nu, eftersom de valpar som är leveransklara i Maj/Juni föds i Mars/April,
kolla bland uppfödarna på sssk's hemsida som Ronja06 länkar till åvan.
Synd att ni inte var intresserad av trefärgad hanne, för det har jag som blir lev. klara 1/5. =P

#3 Är inte alla dina tingade?
#4 Nej, jag har två tingade + att jag ska behålla en själv, så jag har två otingade.

Tack! håller på och söker, men hittar ingenting! hittar nån något så säg till!
Hej! 
Vet ju inte var i landet du bor… norr, söder, öst, väst…?
Men på kennel Törnlunda utanför Eskilstuna har det nyss blivit valpar och där finns en trf tik! (vet ej om de har hunnit bli bokade ännu) De väntar även fler valpar snart så kanske det är ett lämpligt ställe för er att ringa och prata med och kanske få göra ett besök på!
här är en länk: http://web.telia.com/~u16703404/page8.html
Lycka till/Citronmeliss
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta