Vann rätt låt?
Tycker ni att rätt låt vann i går? Jag tycker nog att rätt låt vann. Fast jag är inget stor fan av Perelli så är nog detta rätt låt att skicka iväg. Jag har alltid gillat Nordman, men måste även säga att det är inte en låt man skickar iväg för att tävla för sverige med. Då har nog Perelli en stor chans att göra bra i från sig med sin Hero! Vad tror och tycker ni?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag tycker inte det var rätt låt som vann, det är ju samma typ av låt som många år har skickats vidare nu, och det fungerar ju inte utanför Sverige, jo Danmark, Norge och Finland kanske. Å andra sidan tror jag det kvittar vad vi skickar, tror det mest hänger på hur många grannländer man har, det är ju väldigt mycket kompisröstning. Tyvärr… Men visst skulle det vara kul att skicka något som överraskar övriga europa? Nu tänkte jag främst på Rongedals "Just a Minuste". Måste säga att jag inte gillar den så värst ´mycket, men jag röstade på den! Samt Nordman och Frida feat. Headline.
Hur som helst så önskar jag lycka till för Perelli :)
#1 Du röstade på Nordman? Blir lite glad då jag hör det:-)
#2 Ja det gjorde jag
Gillar den mer och mer för varje gång jag hör den, första gången jag hörde den var den inte så bra tyckte jag… Men jag lyssnar på den faktiskt nu, och har media player inställt på Repeat =) Hihi
Jag har ju alltid sagt att du är en pärla!
Jag tycker att rätt låt vann. Jag var lite orolig att Frida, Christer Sjögren, Amy Diamond, Linda Bengtzing eller dom där tvillingarna skulle vinna - tyckte inte alls om dom låtarna. Christer Sjögrens låttext var ju bara helt ologisk.
Men däremot gillade jag också Nordman, den var som lite småmysig på nåt sätt.
Jag gissade at antingen Charlotte Perelli eller Sanna Nielsen skulle vinna. =) Men jag tror att det skulle ha gått ganska bra för oss med BWO också, även om jag inte är ett så särskilt stort fan av dom.
Störst chans i europa har nog Perrelli, BWO, Rongedal, Amy Diamond (pga sin ålder). Däremot gillade jag nog Nordman bäst, Sannas låt var också bra men en ballad har aldrig gått hem på eurovision song contest.
jag tycker det var många bra låtar igårkväll, men jag tror det blev bäst med charlotte som vinnare.

Jag säger precis som du! "Hero" är en låt man kan skicka iväg för Sverige. Även om min personliga favorit var "upp och hoppa" men tror inte den hade haft så jäte stor chans.
Mvh Ellenfyrkant
#6 Förra året vann ju en ballad;) hehe
#7 Upp och hoppa var jättebra!