Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 533 ggr
Ronja06
0

God dag! 16/3 - 2008

God dag!

Här är det ännu en gång sol. Och varmt är det också! +5 grader i skuggan. Så nu skall jag knalla iväg med vovvarna på en promenad. Ska gå till stranden och ta med mig lite fika. Sedan har jag tänkt njuta utav solen så mycket jag kan. Efter detta börjar min agility kurs. Hoppas alla får en fortsatt trevlig dag!

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Glömde skriva att det är ca. +15 grader i solen. ^^

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

God morgon . Jisses+15 det var inte lite det, det skulle jag också vilja ha nu. Lycka till på kursen.

Jag och tösen ska också ut och njuta av det fina vädret men inte i +15 men det är fint ändå. Sen ska vi som vanligt åka till min mamma. Måste även ta i tur med att byta däck på bilen, för inte behöver jag vinterdäck på nu. Hoppas ni alla får en fin dag. Vi hörs senare hoppas jag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jennifer89
0

God dag! här är det mulet och lite kyligt, de senaste dagarna som har varit så varma. men i alla fall blir det att bygga mera agility hinder tillsammans med min bror idag och så ska jag förståss fortsätta att måla de som är färdiga. igår byggde vi en ställning till däcket så jag har allt en stor ställning att måla idag :) långpromenad i skogen finns också på tapeterna idag, sen behövs vardagsdressyr för lilla damen då det inte blev något igår.

Ha en bra allihopa!

[Malin3033]
0

God dag!

Idag vaknade jag av väckarklockan som ringde 09.30, åt frukost och rastade hundarna i det jätte fina vädret. Sedan åkte jag iväg på lydnadskurs, det gick jätte bra och Ronja ligger nu och sover runt mina fötter, för efter kursen gick jag inte till agilitybanan och provade några tunnlar samt 4pinnar slalom, hade inga krav alls på min prinsessa eftersom hon har "bara" sprungit igenom royal canin tunneln här hemma som kanske är 2m. Men så fort hon fattat vinken att tunnlarna var precis som hemma, även fast vissa var krokiga så sprang hon glatt igenom med hög fart, till och med platta tunneln! Så jag gjort en bana med 3 tunnlar och "säcken", det gick super! Provade varken A-hindret, gungbrädan eller balansen eftersom jag inte vill skrämma henne innan kursen börjar, vill att det ska bli rätt från början. Så det blev en "tunnel-bana". :-)

Sköt om er idag!

SparklingTindra
0

Goddagens!

Idag är det växlande mulet och soligt här i Gve. Jag hade tänkt gå en lite längre prommis med Tindra idag, men just då så fick vi besök av mina mostrar så självklart hade hon inte tid att gå längre än 20 minuter. =P

Sen har jag suttit och gullat med småttingarna som nu allihop har öppnat ögonen. Jag ska be mamma hjälpa mig ikväll så att vi kan fota dom med ögonen öppna. Dom ser nästan blå ut just nu.

Ikväll ska jag gå och lägga mig "i tid" så att jag inte är dödstrött på körlektionen imorgon klockan 8.15.

Nu ska jag gå och diska. Tjinx!

medde
0

#5 Lycka till med körlektionen. Väntar på att få se nya bilder på dina bebbar. Vill också gulla med dom Skrattande

Ressu
0

God kväll allesammans. Kikar bara in farm å tillbaka. Just hemkommen efter agilitytävlingarna. Måste ju skryta över mina duktiga killar =). Ressu vann vår klass med en fin felfri bana (Klass 1 agilitybana) och Poitsu blev trea med oxå en felfri bana (Klass 3 agilitybana). Så jag är jättestolt över mina vovvar idag =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[Malin3033]
0

#7 GRATTIS! Skrattande

Ressu
0

#8 Tack =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

mojsans
0

#4 Ja du Malin, det blir nog en riktigt bra agility hund av din Ronja,

#7 GrattisGlad

[Malin3033]
0

#10 det hoppas jag! =)

Ronja06
0

#7: Grattis till det fin fina resultatet! Såklart att man får skryta lite då det går så bra. Flört

Nu säjer jag god natt till er alla! Ska sätta mig med en bok och ta igen mig efter en lång intensivkurs(privatkurs) inom Agility. Är så stolt över Ronja. Hon klarade en klass II bana som min tränare gjort. Vi tränade en del framför byten, och mycket målingångar. Sedan blev det en genomgång om hur jag kan spara sekunder med Ronja. Min tränare var väldigt nöjd. Och vi fick hela tiden beröm, både jag och Ronja. I slutet tävlade vi också lite, vem som kan "skicka" sin hund längst på en raksträcka. Sheltie vs. Border Collie. Och gissa vem som vann?? Border collien såklart Oskyldig Ronja går ju fortfarande i klass I, Border collien är ju champion. men om några år.. Då ska ni se! *ler* Skrattande

Fick just mitt PM till agilitytävlingen nästa fredag. Det är en del starter och tänk vad jag ser fram emot det! Kan knappt vänta! Glad

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

#12 Lycka till på fredag! Vill höra resultat sedan!

KajsaM
0

#7 Grattis! :D

#12 Stort lycka till på fredag! :)

Hejsan på er!

Nu märkte jag att jag försvann utan att säga hejdå, men jag har bara varit i stugan. Lördage var toppen, strålandesol! Dock idag en mindre snöstorm men men :) Har sett wallander och ser nu att klockan är 00! Tur att påsklovet början imorgon :)

Sov gott!

medde
0

Grattis till ert fina resultat! Må tro du är stolt matte till dina pojkar nu. Men det ska du verkligen vara!