Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: ot-prat
Läst 926 ggr
medde
0

Förslag på kennelnamn

Hazel här inne frågade mig om jag hade några bra förslag på kennelnamn, vilket jag trodde jag hade. Men då hon frågade mig så vart det totalt hjärnsläpp och inte ett namn på fram i huvudet.  Så jag tänkte vi kan ta det till en tråd här inne och se vad vi kan hitta på för att få fram lite förslag till Hazel.

Tack för er hjälp:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

emma93
0

Jag har tyvärr inga bra förslag, jag tyckte att det var jättesvårt när jag själv skulle regga kennelnamn. Men jag tänkte bidra med följande länk:

http://www.fci.be/affixes.asp?lang=en&sel=8

Här kan man läsa vilka kennelnamn som finns inom FCI, vilket inte fanns att läsa på den tiden när jag skulle regga kennelnamn. Då var det lång tid som gick när man skickade ett par förslag och så skulle det kontrolleras så att det inte redan fanns nåt liknande, och så fick man försöka på nytt om man hade otur. Men nu kan man själv se om det man tänkt sig redan är upptaget.

medde
0

#1 Du tappade bort länken i inlägget, prova att lägg in den igen. Du kan göra ändringar till en timme efter du postade inlägget.

emma93
0

Japp, det stämmer. Inlägget gick iväg när jag klistrade in länken. Syns den ok hos alla nu?

Ronja06
0

#3: Jag ser ^^

Tyvärr så står det helt still i mitt huvud just nu. Det är verkligen jätte svårt att komma på kennelnamn, då så många redan är tagna.

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Visst är det så, Har erbjudit Hazel att ta mitt namn men då finnes det Doberman med det kennelnammnet vilket är inte så kul. Jag har mitt kennelnamn på dobber och pudel. Men lite fantasi har vi väl Fundersam Hm,,, Svårt….

[Malin3033]
0

hm…

de 3 jag kan komma på nu är Pilrosen, Pilvingen, Ironwing. Har dock inte kollat på hemsidan du länkade, kanske att dem redan finns.

medde
0

Inga mera förslag?

[Malin3033]
0

#6 kollade på hemsidan och hittade inget namn där som jag tipsat om, ska dock klura vidare. kanske återkommer ikväll =)

medde
0

Gör det gärna! vill ha massor av svar på förslag.

Gunneriusson
0

Varför inte Hazelnut's kennel? :)