God morgon 18.03.08
God morgon allesammans.
Inatt har vi fått mera snö igen
. Men Poitsu tycker det är jätteskoj när man kan rulla sej i nysnö så han ser ut som en snögubbe då han kommer in. Vilket matte inte är så förtjust i
.
Hoppas ni har en bra dag
God morgon. Snön har nu öven hittat till sthlm, men som det är + så är det mest kladd. Men min lilla tjej tycker det är toppen med snö. Hur är det med snö av resten av landet?
Hoppas ni alla får en bra dag.//medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

God morgon!
Här i Västerås snöar det nu, men inget som jag tror kommer att ligga kvar, 0,4- nu men ska bli + under dagen, så det blir som vanligt skitiga hundar efter lång promenaden senare i dag, då de också springer för glatta livet ute på hästgärdet dit vi går.
Ja Lovis och Candy springer väl inte så mycket, de nosar upp det som går att äta i stället, harlort (mums tycker de)
Tidigre på morgonen stog en ståtlig älg bara ca 30 meter från vårt staket, häftigt
Hoppas på en bra dag för alla.
Här i Gällka är det soool! =) Det är så härligt med sol och snö, det verkat Tindra också tycka som bestämde sig för att hon ville gå en långpromenad.
Idag har jag borstat valparna och jag ska senare klippa klorna på dom också. Sen måste jag frisera Tindras tassar, för nu är tasshåret pinsamt långt och ovårdat och det fastnar jättemycket snö i dom. Kanske jag passar på att klippa hennes klor också.
Tidigare idag när jag skulle byta ventapad i valplådan så satte jag ut valparna på en filt på golvet. Då blev dom jättesura och pep och pep och pep. Så jag skyndade mig att byta och torka av lådan (inte för att det fanns nåt att torka, men..) så att jag skulle kunna sätta tillbaka valparna. Men DÅ minsann så ville dom inte alls vara i valplådan utan klättrade ut igen (hade luckan på framsidan öppen). =P Nu börjar dom bli bråkiga. ;) Dom leker mycket med varandra och tuggar på varann och dom har börjat få sina tänder.

Hejsan!
Idag har jag och några kompisar varit i Kåbdalis och åkt slalom/snowboard, jätteskoj! Vädret var väl sådär, men men :) Nu ska jag och erica snart gå iväg till ida och möta alla andra där och bara mysa och se film :)

hejsan!
Första gången jag kollar igenom sen vi kom hem från Malmö-utställningen. Och vill bara skriva av mig resultaten :) Lussi fick ju inte följa med då han ännu är i rehab, men Zeke och en tik vid namn Indra fick plats i bilen då Gunilla (sobelkustens ägare) var nere i Holland och parade sin ena Australian Shepherd och inte fick plats med sin ena shelitetik. Redan innan båten avgick till fastlandet fick jag ett samtal från Gunilla som bad mig att köra Indra på agilityn dagen efter i klass 3, vilket gjorde att jag fick nervsammanbrott. Jag darrar av nervositet när jag tävlar i klass 1, och då kan ni tänka er hur jag var när jag skulle tävla i klass 3, som enligt mig är en större press. När vi kom till utställningen dagen efter var jag supertrött, vi hade nämligen kommit till Lund ett på natten men då tagit en kopp te och några mackor och inte somnat förrens vid 2 halv 3. Och då skulle vi upp klockan 6 för att slippa alla bilköer och köer in till mässan. När jag sen skulle tävla kom Gunilla och Indra blev helt till sig. Och det slöt med att på banan valde hon gungan ist för slalomet som stog ca 1 meter ifrån varandra för att kunna kolla vart Gunilla var. Sedan var det ett hopplopp, som enligt mej skulle vara en bana i klass 1. Där råkade jag stå för nära en tunnel och enligt mig vägrade hon. Men resten var felfritt, så när jag kom av banan visade det sig att domaren inte tagit min vägran som en vägran och fick ett felfritt lopp, dock med 6 sek i tidsfel, men helt klart supernöjd ändån! Dagen efter var det utställning för Zeke och vårat mål där var egentligen att slå Zeke's bror Harley som åkt ända från Finland för att tävla. Vilket vi gjorde! Zeke kom 2a i jhkl med ck efter en moorwood hane, oc 5a i bhkl. Harley kom 6a i bhkl och lyckades väldigt bra med! Och grattis kan man bara säga till Birgitta från Moorwood som äntligen får ställa ut igen och tog hem både BIR och BIM och kom BIS-5 till slut!

För övrigt skall vi kanske bli med hund i sommar/höst. Mamma vill nämligen skaffa kennel själv och skall därför kanske ta en tik och en hane efter Zeke! Dock skall vi ha dem utlånade på foder tror jag :P
#6 vad roligt!! blir det "dubbel-kennel" då eller ska ni ha en tillsammans? För visst ville du ha en kennel…?

#7 jag vet inte! Men jag har ju alltid velat ha andra raser också! Så antagligen skall jag väll skaffa en själv om några år, när jag är 20 eller så. Och mamma skall isf sammarbeta med Gunilla rätt så mycket. Och kanske Käpäläkopla där Zeke är ifrån. Så detblir isf kanske att vi slår ihop oss! Eller så fortsätter vi med att Gunilla har tikarna och vi har hanarna!
Då av ren nyfikenhet måste jag ju fråga vilken kennel Gunilla har^^
Men jag tycker det låter jätte kul! Fast, jag skulle vara avis på Gunilla som får ha tikarna och därmed alla söta valpisar !!
Nu säger jag Natti natti till er för i kväll. Hoppas vi höres i morgon.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Säger också Natti Natti, ska se på Klass 9a, ingen som följer det? ;)

Gunilla äger Sobelkusten, och hon får en kull nu i påsk :) Hon har redan en!

#5 Grattis!! :)
Nu ligger jag med full ben/växtvärk efter slalomet ;) så nu säger jag även god natt på er!