God dag 29.03.08
Tänkte kika in nu före det bär av till mammas för vår del. Tänkte övernatta där då därifrån är närmare till tävlingen. Starten sker ändå 05.30 (finsk tid) imorgon. Zzz… Egentligen är man ganska galen. Frivilligt stiga upp å fara tävla den tiden på dygnet
.
Hoppas ni har en bra helg 
Ha en bra dag och lycka till på tävlingen!!:D
Lycka till på tävlingen Ressu!
Idag har vi varit på hundutställning. Det var totalt 5 shelties anmälda, och Ronja gick ensam i sin klass (unghund). Det var en lång väntan till en början, och Ronja och jag var väldigt trötta efter flera timmar. Jag fotograferade en del bilder på många olika hundar, bla. på otroligt söta Jessie.
Inne i ringen såg jag att domaren tyckte att Ronja var fin. Ronja skötte sig exemplariskt! Är så stolt över min lilla tjej. Hon gick jätte snyggt, stod så snällt still och accepterade att domaren kände igenom henne på bordet. Men tyvärr tyckte domaren att hon var allt för stor, och därför fick hon inget HP. Men kritiken var jätte bra!
"Stor, men väl könspräglad unghundstik. Välkroppad, välbyggd och välgående. Med vacker päls och färg. Tyvärr för stor"
Så kritiken tackar jag absolut inte nej till. Ronja fick 1:a i kvalité, men som sagt, inget HP och fick inte tävla vidare i BIR. Så vi gick hem rosettlösa men med super bra kritik. Denna domaren var väldigt hård. Ingen sheltie fick HP, Så inget BIR eller BIM delades ut. Det sista som domaren sa till oss var att hon tyckte det var synd med storleken med en sådan fin hund. Så jag gissar på att denna domaren tycker bättre om mindre shelties.
Mvh Emelie 
God dag! Har snott min pappas dator, tåget hem till Strängnäs går om en timma, kommer var hemma kring 00.00 inatt, suck, det kommer bli en lång resa, och oj vad jag har längtat efter er, och vovvarna som väntar där hemma!!
nu ska jag kika lite i trådarna innan jag loggar ut, ha det så bra så hörs vi imorgon!!
#3: Vi har saknat dig också Malin!
Vi hörs imorgon!
Mvh Emelie 
#3 Vad bra att du är anrt hemma igen:-) Ta kontakt med mig då du är på sajten.
Ronja06 Det var väll en fin kritik du fick. Men vacker är hon ju!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ressu !!! Glömde. Lycka till!!
#5: Jag tycker också att kritiken var bra. Det är ju inte något fel på min lilla prinsessa. Hon är bara "liiite" för stor 
Mvh Emelie 
#7 Den var toppen kritiken, ingen snack om den saken. Och du har ju rätt då du säger själv att hon är liiiiiiiite liiiiite för stor:-)
God natt, ses i morgon.//medde

#9: God natt medde!
Även jag säjer god natt! Imorgon ska jag anntingen på sheltie träff eller gå på bio, har inte riktigt bestämt ännu. Snart börjar skolan för min del, eller rättare sagt på måndag, och det är nog lika bra att börja vänja sig med den nya tiden. Sov gott!
Mvh Emelie 

Glömde ju säga grattis till Ronja06, jättefin kritik! Och störst är ju vackrast :)