God dagens 6/4!
God dag allesammans! Hoppas ni har en fin dag och att ni kommer göra mycket skoj!
Här i Strängnäs är det mulet, men det är 10 grader varmt så ska inte klaga så mycket.
Imorse var jag och Ronja på hundkurs, och efter kursen gick vi in på agilitybanan för att prova lite hinder och som en bra avslutning på kursen. Vi tog lite tunnlar eftersom jag vet att hon kan dem, sedan provade jag om hon ville gå upp på balansen, ojovisst! det ville hon minsann, snabbt gick det också! Så när vi kört den några ggr gick jag till en tunnel för att göra den igen, för Ahindret och gungbrädan ville jag inte prova utan instruktör. Men när vi kom fram till tunneln ville Ronja inte alls springa igenom den, icke sa nicke, men envis som jag var så gick vi till en annan tunnel för att prova den istället, ni skulle bara gissa vad hon gjorde! Och oj vad det hade varit kul om någon hade filmat min min, blev så himla förvånad! Jag sa "igenom" och tittade med mycket häpen blick när hon hoppa upp på tunneln och gick på den hela långa tunneln innan hon hoppa ner! Vilken bra balansövning! Sedan sprang hon iväg mot A-hindret, shit, tänkte jag, skadar hon sig eller blir rädd kommer det vara svårt att få henne att gå upp där igen. Men jag hann inte tänka så mycket längre innan hon både var uppe på A-hindret och nere igen på andra sidan. Så med en impad matte och en pigg och glad hund gick vi till bilen och åkte hem. =)
Gokväll!
Idag har vappisarna fått sitt första bad. Det hade behövts för flera dagar sen egentligen, dom är ganska duktiga att springa igenom både mat och kiss om man inte hunnit städa bort det fort nog. Ska skriva i Tindras tråd hur det gick. =)
Nu ska Tindra gå ut på promenad med mamma och sen ska jag bada henne också. Det blev en massa badande idag. =P Men det kommer bli jobbigt att få Tino torr, för jag använder min egen vanliga hårfön för att torka henne och den börjar bli ganska dålig så det tar timmar att få henne torr. Förra gången tog det nästan 3 timmar att få henne någorlunda torr.. Men jag har beställt en ordentlig hårfön som kommer snart, gissa om jag längtar efter den. Har beställt trimbord också så att jag ska slippa sitta på golvet och fixa hundarna.
#0 Vad kul att det gick så bra med agilityn idag. Man blir på sånt himla bra humör av sånt där.

Godkväll!
Ja det är kul när de vill så mycket, och har hon varit på Ahindret så är det bara att fortsätta och träna där, kontaktfältet mm, hon tycker ju det är kul, prova på de olika agilityhindren, tror hon kommer att gilla att få jobba med det.
Här har jag plockat fästingar igen
tråkigt, sett att det finns ett pulver som man kan strö på maten, dyrt med kanske värt att prova, det heter fixodida.Zx
Ha en skön kväll
God dag!
Nu har jag haft avsultning på min agility kurs. Och vet ni vad? Jag ska bli instruktör! Jag kommer att vara "hjälp instruktör" till en början, och börjar redan denna sommaren (Juni)! Jag kommer förhoppningsvis att hålla kurser inom Agility, lydnad och Freestyle. Så det kommer att bli jätte skoj!
Idag på kursen var det bara jag som kom, (precis som vanligt). Vi började med att gå en liten promenad och värma upp lite grann. Sedan körde vi massor! Det första min mamma sade till mig då jag kom hem var att det såg ut som om jag hade sprungit 10 mil eller liknande. *ler* Ronja var som vanligt riktigt aktiv på planen! 100% koncentrerad, hade raket fart och blev inte ens trött efter 2,5 timmars träning! (och då med endast små korta pauser för att dricka) Tränaren sade att hon aldrig hade sett en hund med sådan uthållighet som Ronja, och hon skulle absolut inte kunna tänka sig att en sheltie skulle vara så uthållig. *sheltie power you know*
Under kursen gick vi igenom många kluriga kombinationer. Och det var snarare jag som inte hann med i tempot. Byte hit, byte dit, tänk på linjer, vi måste spara hundradelar et.c… Så nu måste jag verkligen träna för att lyckas hinna med att skicka Ronja till olika hinder. Hon läser min kropp så otroligt bra att det nästan är läskigt. Jag behöver inga komandon (fast jag använder det såklart) längre om jag skulle vilja. Och äntligen har jag lärt mig att använda hela kroppen för att kunna visa Ronja vart vi skall. Tänk vad jag ser fram emot nästa tävling som är nästa lördag!
Mvh Emelie 
Nu säjer jag god natt till er alla! Imorgon är det skola, och jag är riktigt trött efter en lång dag av slit och träning.
Mvh Emelie