Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 689 ggr
Ressu
2008-04-08 11:24
0

God morgon 08.04.08

God morgon allesammans =)

Nu börjar väntandet… Fick glädjenyheter i söndags. Tiken vi har bokat valp av började löpa så nu har hon åkt till Sverige för att hälsa på "sin hane". Nu är det bara att hålla tummarna att allt går vägen… Skrattande Så om allt går bra så kommer vår cocker hem i augusti Skrattande.

Hoppas ni har en bra dag Glad

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[Malin3033]
2008-04-08 18:37
0

Håller tummarna för dig Ressu att tiken inte går tom utan att du får din lilla valpis till sensommarn!

Idag har det regnat i strängnäs, inget kul väder alls har det varit. men jag köpte en apportbock till Ronja idag, så nu ska vi träna!

SparklingTindra
2008-04-08 18:57
0

God dag! 

#0 Vad kul. Hoppas att det blir en vappis till er. =)

Idag har valparna sprungit ut och in på balkongen hela förmiddagen så nu är dom helt slut. Jag fick tvinga dom att gå in när jag såg att dom började frysa lite.

Jag mailade företaget som vårat valpfoder kommer ifrån för att be om såna där valppaket som man brukar få till sin valpkull så köparna får med sig mat och sånt. Men hon sa att jag bara kan få såna där jättesmå provpåsar (såna där som inte ens räcker till en dags matranson) eftersom att jag inte har något kennelnamn. Det tycker jag är jättetrist, för då kan det ju vara många som byter foder direkt på hunden och då tjänar ju företaget ändå inget på det så hade dom varit smarta så hade dom ju skickat sånt ändå.

[Malin3033]
2008-04-08 19:04
0

#2 usch så tråkigt att dem inte kunde skicka.

jag fick ett royal canin paket när jag hämtade Ronja, 3v senare när vi var hos veterinären för att vaccinera henne fick jag ett hills paket från veterinären. men våra hundar har aldrig gillat hills under längre tid, men när man fick en sådan liten påse, lite brukmat osv så funkade det. =)

SparklingTindra
2008-04-08 19:26
0

#3 Jag fick brev av företaget alldeles nyss där det stod att jag fick vara med i deras upfödarklubb iallafall, så hon skulle skicka inloggningsuppgifter och sånt till mig så att det är framme på torsdag och så skulle hon skicka valpväskor. Så det löste sig ändå. =)

Ressu
2008-04-08 19:43
0

#1 & 2 Tack ska ni ha Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

Ronja06
2008-04-08 19:46
0

God dag!

Min vecka är helt fullbokad tyvärr… Jag kommer inte kunna vara så jätte mycket online just nu. Men ska försöka så mycket jag kan. Vi har massor med läxor och prov denna veckan, och sedan så måste jag träna och gå ut med Ronja så mycket jag kan nu då det fina vädret har kommit. *sol sol sol*

Idag har Ronja och jag varit vid brukshundsklubben i någon timma. Vi tränade mycket distans arbete, och det går super bra! Vi träffade även söta lilla Nellie, med sin matte (Nattis-nellie på sheltie.ifokus) Eftersom min dator lagt av helt just nu så blir det inte så mycket dator sittande för mig hellerag har fått låna mammas dator lite då och då. Förhoppningsvis är detta fixat till nästa vecka. Ha det så bra!

Mvh Emelie Förlägen

medde
2008-04-08 21:02
0

Nu är vi hemma från Malin3033 Strängnäs, det var bara regn och rusk väder. Tacka vet jag sthlm. Inte såg jag någon malin fast jag ropade och tjade i varje gathörn inte!!! Tror hon gömde sig!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2008-04-08 21:02
0

Nu är vi hemma från Malin3033 Strängnäs, det var bara regn och rusk väder. Tacka vet jag sthlm. Inte såg jag någon malin fast jag ropade och tjade i varje gathörn inte!!! Tror hon gömde sig!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
2008-04-08 22:26
0

Nu loggar jag ut för idag. Gonatt allesammans =)

// Ressu
kennel Westtorpets

[Malin3033]
2008-04-09 22:48
0

#8Tråkigt att du fick se den sidan av strängnäs medde, bara rusk och regn. När solen är i strängnäs, då får du komma till mig och äta bullar och dricka saft, tösen din och nya vovven är jätte välkomna! Kanske vi ses på någon utställning också?