Snyggingen är en Am. Cocker!
Nu har jag varit och hämtat en vovve, som är så himla söt och go. Jag och tösen min smälter då vi tittar på dessa vackra ögon som denne herre har. Ville bara visa vilken raring vi har här hemma.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Nämen vilken sötnos! GRATTIS!!
Mvh Emelie 
WOW! Han är helt underbar
Förstår att ni smälter:)
Kramar till er alla 3!
Ojoj, vilken sötis *grön av avund*. Jag vill oxå ha hem vår cocker nu 
Han är så himla söt.Tösen min är så glad nu:-) Efter ha blivit biten så mycket under helgen av importen. Nu har hon en kille som bara pussar och kelar.
Sedan medde om vi får hem en cocker så måste det ju snart startas upp en Cocker ifokus-sajt 
Joo, men först vill jag veta om det blir några valpar 
Grattis! verkligen söt! kul att äntligen få veta efter lång väntan ;) grattis igen! :D

Grattis, näst efter sheltie har coccer alltid varit min favorit! Suuuuupersöt! ;D
Denna lilla gosse är Cillahof´s Manpower!
Amerikansk Cockerspaniel!
Jag önskar Er all lycka till i framtiden!
Mvh Bosse
Tack Bosse! För denna underbara pojke
//medde
#10 Är du hans uppfödare? I så fall måste du verkligen vara stolt, för han är ju så gudomligt vacker 
… synd man inte kan träffa honom, bor för långt bort. Men hoppas man får se en massa vackra bilder på sötnosen från medde:)
Medde, vad skönt att det går bra med honom och din dotter. Vet du vad jag tror, att det var meningen han skulle få flytta till dig. Är så himla glad för din och din tös skull, att ni äntligen fått hem er lilla ängel nu! <3
Kramar/carro
Ja det är #10 Som är uppfödaren.
#14 Jaaa, det ska jag genast göra 
Kramar
#14 Blir helt kär i alla dessa vackra hundar! 

Äntligen :D Toksöt är han också!
Men varför importerar man en cocker? Finns det inga uppfödare i sverige? och varifrån kommer han?
#17 Jag har inte impoterat denna hund alls, Han är svensk född. Jag hade tagit hem en annan hund som kom från irland, hon kom i veckan som var. En helt annan ras, men det hela sluatde i en storg sorg, Hunden som kom hem skulle enligt utsago var snäll med barn. Vilket visade sig inte stämma alls. Hon gillade inte alls barn och bet min tös flera gånger. Så vi kan inte ha en hund i hemmet som äter på barn. Vilket var en storg sorg för oss. Men nu har denna kille komme hem till oss istället och lyser upp våran tillvaro med pussar och kramar.

Stort grattis till er nya älskling =)
Jättesöt och go ser han ut att vara!
Både pappa och syrran har amrisar så jag vet vilka charmtroll det är=)
Hur går det med den söta lilla gossen där hemma medde? Vill se lite mer bilder snart
Får man fråga vad han heter/kallas? 
Mvh Emelie 
#18 Får jag fråga vad det var för ras på den importerade hunden? Åkte den tillbaka till Irland?
Cockern är jättefin. =)

Hej alla snälla som kommenterat Amriskillen hos medde!
Vill bara ge en upplysning angående raserna
Engelsk Cockerspaniel & Amerikansk cockerspaniel!
För några år sedan valde rasklubben att ta bort ordet "Engelsk" och endast säga "Cocker"/Cockerspaniel.
Amris kallas Amris och heter "Amerikansk Cockerspaniel"
Ps. Har ansökt om att Starta en sajt om
Amerikansk cockerspaniel på iFokus.SE
Bilden är på kullsystern till Meddes pojke!
Mvh Bosse
#23 Bra information, detta har jag länge funderat över, de olika namnen:)
Ååå, systern är lika söt hon<3 Ge henne en riktigt stor nospuss från mig! :)
Låte toppen med en sajt om amerikansk cocker spaniel, även om jag inte har en av den rasen kan man ju alltid njuta av vackra hundbilder och annan information:)
kramar/carro
#22 Irländaren som kom hit var en dvärgspets, en ruggigt söt flicka. men tyvärr så gillade hon inte barn, Nej klart att hon inte åker hem igen. Hon har flyttat till ett annat hem där det inte finns barn.
Min lilla goa,rara, söta, gulliga,underbara pojke. Ska nog till vardags kallas Micki har min tös "nog "kommit fram till.
#21 Ska nog plåta lite i morg om vädret fint.

Ja tänk vad det lät bra
Fotografering!!!!!!!
Pussa
lite
# 27 Klart vi ska pussa på "prinsen" det gör vi hela tiden 
Det verkar bli super vackert väder i dag, så det blir nog att ta fram kameran och plåta lite.
Vilken härlig kille detta är:-) Fulllt ös hela tiden. Tusen pussar och kramar så fort han bara har en chans att ge det. Det funkar jättebra här hemma med killen, även kattrena tycker att denna håriga kille är ganska intresannt.
Men det bästa av allt är att han älskar min lilla tös. Han följer henne till skolan varje dag, och hämtar henne också. På denna vecka har han lärt sig att när vi svänger in på skolansväg så ställer han sig upp i bilen och kikar ut genom fönstret och väntar ivrigt på att tösen skall komma. Sen är det pusskalas då hon kommit fram till han. Kan säga att detta är underbart att se, dessa 2 vilken kärlek de har till varandra!
Det emmelan gör han allt en valp ska göra??!!! River ner blommor, snor mackan för mig. Drag iväg med mina kläder. Snor mina skor, jagar lite katt med mera…..
Men härligt är det.
#30 Om du visste så otroligt underbart att läsa att det går så bra för er:) Och att din tös nu har en vovve som älskar henne lika mycket som hon älskar honom. :)
Hihi, valpbus är ganska gulligt:) Minns när Frankie var mindre, oj vad skosulor och annat smått och gott på skor som "försvann" till Frankies korg när han var liten. Och när han brukade ligga bakom soffan och riva tapeter så tyst han kunde, men en gång kom vi på honom då vi hörde ett "ritsch" ;) hihi
Kramar
Vilken tur jag har att det inte rivs tapeter!!!! Men han den lille prinsen var på god väg att sno mina glasögon. Men om ett par månader sitter man och skrattar åt allt bus han gjorde. Men det går inte låta bli att skratta åt han även nu. Han har ju så himla kul,,,,,,,
#32 Aj då, ja det hade ju inte varit så bra om han gjort det… Visst gör man det:) Jag och min mamma brukar prata om allt Frankie "ställt till med", och vi skrattar alltid:) Och Frankie står och tittar på oss med huvudet på sned och ser ut som om han förstår att det är han vi pratar om… :)
Jo visst är det så medde, när man ser sin hund så lycklig blir man själv så lycklig:)
vad kul att det går bra för er! ser fram emot fler bilder på sötnosen
Han verkar vara en helt enormt härlig hund! Superkul för er!
Medde, kanske att vi då ses på några utställningar framöver? För du måste ju ställa ut din skönhet!
Toppen att det går så bra mellan hund och katter samt att din tös och hunden hittat varandra
Härligt att höra att det går så bra!
Mvh Emelie