Vilka kurser?
Vilka kurser har ni gått mer era hundar? Och vilka vill ni gå? :)
Jag har gått: valpkurs, grundkurs, 2x freestylekurs, 1x Juniorhandlig och 2x nybörjarkurs i Agility.
Agility tävlings kursen kommer att börja i september. Sedan hoppas jag att kunna gå en Agility tävlings kurs 2 till våren.
Mvh Emelie 

Vad roligt att ha gått så många :D :) Skulle inte du kunna berätta lite om varje kurs? :)
#2: Haha. x) Självklart.
Valpkurs: Mycket bra social träning. Lärde sig grunderna i lydnad, samt. så fick man massa bra tips och ideér. Väldigt rolig kurs, då man även lärde känna ett par hundar, i nästan samma ålder som Ronja.
Grundkurs: Inte lika rolig. Känndes som om man gjorde nästan samma saker som på valpkursen.
Freestylekurserna: Jätte roliga och spännande kurser. Ronja tyckte det var jätte roligt att lära sig nya konster hela tiden. I slutet fick man göra ett eget kort program med musik, rörelser m.m. Mycket roliga kurser!
Juniorhandling: Ronja har varit lite reserverad för främlingar ett tag. Tränade mycket social träning och man byggde upp sin kontakt med sin hund otroligt mycket! Man lärde sig även många bra tips inför riktiga utställningar och hur man tränar sin hund att visa upp sig på bästa sett.
Agility: Jätte roligt! Absolut nummer 1! Otroligt bra kontakt byggde man upp och sammarbete mellan hund och förare. Otroligt skoj tyckte Ronja som flög över alla hindrerna i slutet.
Mvh Emelie 

Jag har gått Valpkurs, 1 gång/vecka i 10 veckor
+
Juniorkurs, 1 gång/ vecka i 10 veckor

Har gått med Lussi:1 Valpkurs,1 Almmänlydnad,1 Tävligslydnad,2 Agility (nybörjar och fortsättning) + 1 liten 3 dagars inför Marie Hansson (EM-förare i Agility)
Med Zeke:1 VAlpkurs(är 4-5 månader)
Alla ni som säger vilka kurser ni gått, berätta lite om dom!
Jag går just nu Valpkurs steg 1 med Ronja. (15v)
Jag vill gå/ska gå Valpkurs steg 2 & 3, Lydnadskurser (ink. tävlingslydnads kurs), Agility kurser och sedan skulle jag gärna vilja gå en freestyle kurs men det finns ingen sådan där jag bor. :(

#3 Jätteroligt att läsa :)

Jag har gått valp, sök, vardagslydnad 1 och 2 och en lydnadskurs
Jag har blivit lat på senare tid. Då jag var nybliven hundägare slukade jag alla kurser jag kom över, Nyttiga som onyttiga. Men dom senaste hundar jag haft har det blivit träning vänner imellan, att vi träffas på klubben och hjälper varann.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Har med Martin gått, Valpkurs, ungdomskurs, lydnadsklass 1, nybörjaragility, fortsättningsagility, tävlingsagility, Träningshelg för Caroline Lindqvist 2 gånger (agility) och Träningshelg för Jenny Damm (Agility).
Med Freddie har jag gått, Valpkurs, Unghundskurs, Fortsättningsagility, Tävlingsagility, Lydnadsklass 1 2 gånger, Träningshelg för Caroline Lindqvist (Agility) och Träningshelg för Jenny Damm (Agility).
Vil fortsätta att gå lydnad och möjligtvis ngn spår eller sökkurs.
Puttar upp lite, nu måste ni jag ha hunnit med flera kurser! själv blev det inte rikigt som jag hade planerat.
Jag har gått Valpkurs steg I & II
Jag går allmänlydnad II med tävlingsinriktning & Nybörjarkurs agility
Jag vill/ska gå tävlingslydnadskurs, fortsättningsagility, tävlingsagility & handlingskurs
Jag har gått valpkurs hos spaniel och retrieverklubben (jag har valt att gå hos dom för att han som håller i valpkurserna där är sjukt duktig och jag har även gått hos honom med ena pudeln, och jag har haft sån tur att jag har kommit med trots "fel" ras)
Sen så har jag gått Nybörjarkurs i Agility hos GveHu. Tindra kunde redan allt när vi gick den, men jag tyckte att det var viktigt att vara med ändå så att hon fick träna på att göra det hon skulle trots att det var andra hundar där. Det visade sig vara jättebra.
Sen har jag gått helgkurs i Agility med Yvonne Fång (såg ni förresten henne i Härliga Hund?
). Där lärde jag mig också jättemycket och hon varvade teori med praktik och det var hon som fick mig att börja med klicker.
Sen har jag gått en till helgkurs i Agility med Mari Kurttio. Hon var också bra, trots att jag och hon inte alltid tyckte lika. Vi hade olika dressyrmetoder.
Sen började jag på en tävlingslydnadskurs på BHK Malmen, men jag kunde inte gå så många gånger eftersom att jag först åkte till bulgarien och sen så började Tindra att löpa. Men jag tänker gå en sån igen om det kommer en ny i år.
Jag har också gått en fortsättningskurs i Agility på BHK Malmen.
I år ska jag och Tindra gå på rallylydnadskurs med Gve Hu och förhoppningsvis tävlingslydnadskursen igen.
Med Enya har jag tänkt gå valpkurs (förhoppningsvis på Spaniel och Retrieverklubben nu också) i år och kanske en handlerkurs (hon verkar bli rätt storlek, håll tummarna!). När hon blir ett år ska vi gå nybörjarkurs i agility och sen får vi se vad det blir. =)