Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 588 ggr
medde
0

God dag 22/4-08

En alldeles underbar vår dag här i stockholm! Hoppas ni har det samma som vi här har.  I dag ska det bli en ganska lugn dag, då min tös fortfarande hemma och krasslig. Bilen kanske behöver en tvätt, men vem vill det nu när det är så fint väder.

Lilla Mickey börjar bli riktigt hemma  här hemma nu, kör sitt race med katterna, men det bästa är att dom helt och fullt har godkänt sin nya sambo! Vilket är så himla kul att detta funkar. Sen så måste man nu tänka på var och hur man lägger sakerna hemma. Annars snor han dom direkt. Han var i badrummet i morse och slet ut hela toarullen och hade hur kul som helst med allt papper. Jag hade mindre kul att ta rätt på allt. Men det är en kul charm med det också!

Ha en underbar dag alla! //Må bäst.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Malin3033]
0

#0 känner igen Mickes beteende såväl, Ronja var expert på att tömma toarullar, och matte är numera en expert på att plocka upp efter henne. ;-)

I dag är det en helt underbar dag! Solen skiner och inte ett enda moln på himmelen, dagen är näst intill perfekt, finns bara en hake, och det är att jag har blivit sjuk. Jag har nästan sovit hela dagen men gick ganska nyss upp och stekte en omelett, ska snart iväg till sängen igen, orkar inte en minut till, jag som så gärna vill vara ute med Ronja i det fina vädret!

Var ute ordentligt nu alla medlemmar, man kan aldrig lita på aprilvädret. ;-)

Ronja06
0

Precis som många andra har jag haft ett underbart väder. Vi sitter här hemma och bara väntar på tävlingen. (startar 18.20) Men igår hände en liten obehaglig sak då jag tränade Ronja. Anntingen sträckte hon sig, eller så trampade hon fel då hon gjorde slalom. För efter det ville hon inte göra något. Hon bara lade sig ner och ville inte gå. Hon var lite stel i bakbenet. Sedan efter lite vila var allt helt okej igen, och hon skuttade och lekte som vanligt. Men idag då vi testade på och träna var hon helt totalt ointresserad. Men jag finner inget fel på henne, och hon tycks inte ha ont. Jag gissar på att något djur har gått på planen innan vi tränade. Men det är bara en gissning. Vi åkte hem och tränade och då var allt helt okej igen.

#1: Krya på dig!

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

#2 Lycka till ikväll! Vill som vanligt höra en rapport sedan! =)

SparklingTindra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi haft valpköparbesök hos oss, från Boden. Hon var här med sin dotter och det är dom som ska köpa Elvis. (fast egentligen ville dom ha Zorro, som alla andra) Dom var jättetrevliga och dom ska komma igen imorgon och betala handpenningen.

#2 Lycka till med tävlingen

[Malin3033]
0

#4 av ren nyfikenhet, hur mycket tar du för dina valpar samt handpenning? du kan svara via PM om du ej vill säga det öppet.

SparklingTindra
0

#5 Jag kan säga öppet, inga problem. =) Jag tar 8.000:- för valparna, 1.200:- i handpenning. Det är för att Tindra är omeriterad och för att hon är lite för stor. Men valparna verkar inte blli förstora så man kan ju säga att valpköparna har tur. ;) Alla av valpköparna hittils är utställningsintresserade om deras valp blir i rätt storlek. Jag har såklart informerat dom om Tindras storlek och att det finns risk att dom blir för stora.