Sommarens planer
Har ni blivit klara med planerna till sommaren nu? Vilka utställningar och tävlningar som är bokade i kalendern. Tänk vad kul det skulle vara om några kunde ses under sommaren. Även jag nyfiken.
Vilka kommer till stockholm på utställningen?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
under 4v i sommar kommer jag vara på konfirmationsläger, hade gärna velat åka till world sheltie show men är som sagt då på läger. tävlingar har jag inte planerat så mycket ännu, men Ronja är anmäld till två stycken utställningar i Maj, en i strängnäs den 1:a Maj och en i e-tuna den 17 Maj. Efter och innan konfalägret kommer det bli mycket agility och lydnadsträning, beroende på utveckling får vi se hur det blir om det blir någon agility eller lydnads debut redan i år, men det är inget jag tänker stressa iväg till, det får ta den tid det tar. Det viktigaste är att Ronja och jag är redo.
Mina planer ligger i att försöka få Ronja att ta någon/några pinnar i agility och hoppklass 1. Vi kommer att delta på "värmlands hoppet" (flerdagars agility tävling), vi har tänkt åka till rasspecialen i Vänersborg (inte säkert om jag kommer att tävla med Ronja) Sedan blir det mängder med officiella agility tävlingar, och förhoppningsvis även några inofficiella. Vi kommer även att delta i U-SM (ungdoms SM) den 1-3 Augusti. Då vi kommer att tväla inom agility och hopp.
Men innan sommaren då? Jag reser bort till Kreta under en vecka. Den 11 är det Agility tävling (inofficiell) och den 6:e Juni är det officiell agility.
Mvh Emelie 
#2 ingen ny valp som ska tas om hand i sommar? 
Förövrigt längtar jag så jag dööööör till nästa sommar, vill ut och tävla med min tös nuuuu, tycker redan hon är proffs, så får man vänta en massa. *suckar*

I sommar blir det att fara runt i hela landet. Först är det konfaläger i 2 veckor. Sen skall vi åka Sverige runt som sagt och ställa ut. Vet dock inte vart ännu, men iaf visby uts. i aug. och några i Finland om Zeke blir klar med sina rabiessprutor tills dess. Sen blir Zeke parnings mogen i slutet av sommaren har jag för mig.
#4 Flickorna kommer väl till Zeke?

#5 Japp :) Så lite måste vi ju vara hemma :) Troligtvis blir hans första tik en tik som finns på Sobelkustens kennel, som heter Ellie, jätte duktig i agility och snabb. Har även tagit ett CK i sommras.
#6 Vad kul ska bli spännande att höra till hösten och dessa fina barn han kommer bli pappa till, hur många kullar var det han skulle få innan han vart eran egen Zeke?

#7 har för mig det var något mellan 7-10 kullar som Gunilla (ägaren) får ta innan han är våran, eller 7 år gammal, så efter han är 7 år eller efetr 7-10 kullar är han våran!
Det tycker jag låter väldigt mycket i mina öron, men det är klart. Snygg hund. det kan man ju inte säga något annat om. Huvudsaken han kommer bli eran en dag.
Kommer ni ta någon valp själva efter Zeke?

#10 Vi kommer antagligen ta efter ett tag, men då skall vi ha den utskickad på foder.
#10 Kul med planer, måste erkänna nyfiken på hans små då dom kommer.
#3: Jaaooo… Visst har jag lite planer alltid. Men det känns fel att skriva in det här, man vet fortfarande inte vad som kan hända.
Mvh Emelie 

#12 Jag är också nyfiken på dom första, men dom måste ju bygga upp lite svart vitt i kenneln först innan dom kan få svartvita valpar, men troligtvis skall Gunilla(sobelkustens ägare) hämta en till liten svartvit vovve av könet tik från samma kennel men med olika stamtavlor så man kan para dem :)