Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 551 ggr
Ronja06
0

God dag! 2008-04-30

Tänk vad tiden går. Om endast 2 dagar är jag på Kreta. Tänk vad jag kommer att sakna er här på sheltie.ifokus!

Förutom detta så kommer jag att nu gå ut och lägga ut lite spår för Ronja. Vi har varit väldigt slöa i våran träning det senaste då det gäller spår. Sedan kommer vi träna lydnad, och kanske lite agility. Det beror lite på hur mycket jag hinner med. Förutom det kommer jag att plugga i några timmar här hemma, jag vill försöka få gjort så mycket läxor jag kan innan vi åker. Så blir det mindre jobb under semestern. :)

Ha det bra i solen alla! Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

SparklingTindra
0

Goddagens! Hoff, idag har varit en hård dag och det är mycket kvar ännu. =P

Morgonen började med rastning och matning av Tindra och valparna. Sen har alla valparna badats. Vi var ju och ögonlyste, vaccinerade, chipmärkte och vet. besiktade dom i Öjebyn igår och valparna var superåksjuka och spydde som grisar och såg därför ut som att dom hade badat i det när vi kom fram. =( Men nu är dom rena och fina och fluffiga igen.

Efter badningen så var jag och klippte mig och gjorde nya slingor.

Sen var jag och rastade Tindra och så gick vi och köpte färg till skrivaren.

När jag kom hem var det bara att sätta igång och skura.

Nu sitter jag här och ska börja skriva ut informationen till valpköparna (det var därfr jag köpte färgen)

Sen kommer Lillemor (Tindras uppfödare) och ska fota och mäta valparna.

Sen klockan 17.30 kommer första valpköparna och hämtar Milou.

Fullt upp hela dagen alltså och ändå så har jag klivit upp klockan 6 imorse. =P

#0 Ha så kul på Kreta, jag är inte alls avundsjuk ;)

Jojsan
0

God dag!

Idag har(och är) det underbart väder ute! Varmt och soligt. ca 20+ men ändå snö kvar.. ;)

Jag kom hem halv 1 idag från skolan då gick jag direkt ut till kaninerna. Tog ut Totte bl.a. Sen har jag inte gjort så mycket .. Varit ute lite i solen och vandrat på balkongen typ .. ;)

Hoppas ni har lika fint väder hos er!

KajsaM
0

Hejsan på er!

Idag är det verkligen toppen väder! Tur att vi bara gick halvdag idag :) Jag och några kompisar var först hem till Ida som igår fick lill Nemo, en sheltie valp från kennel Request. Heelt bedårande! Efter lite gos och mys med han gick vi iväg för att köpa presenter till Sanna som fyller fjotis på lördag, det hela avslutade vi med att köpa varsin isglass! Första iår och absolut inte den sista ;) Nu har jag precis varit ute med Hampus en tag, och väntar bara på mamma sen var vi som vanligt till stugan :) åter på lördag.

Nu är det inte länge kvar tills sommarlovet! #0 Ha det toppen på Kreta, vi kommer att sakna dig :)

Ta hand om er :)

Ronja06
0

#1: Oj vad tiden går, att valparna redan är leveransklara! FörvånadBerätta gärna mankhöjden på småttingarna sedan. :)

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Go kväll på er alla som är härinne. Hoppas ni har en trevlig kväll, här har det börjat och regna!

Nu är månadens sheltie klar! Jag kommet att lägga in vinnaren under morgon dagen, vem vinnaren är vill jag inte avslöja.Flört

Vi hörs i morgon//Må bäst.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Nu säjer jag god natt. Ska snart sova. Imorgon blir det mycket packning för min del. Jag ska även läsa läxor, och städa inför resan. Senare på kvällen kommer jag att lämna min lilla prinsessa hos hundvakten som hon kommer att få bo hos. (min morbror kommer att passa henne) Jag kommer verkligen sakna min lilla prinsessa något oerhört! Men jag vet att hon kommer att få det bra, och hon kommer inte att bli stillasittande i alla fall Glad

Mvh Emelie Förlägen

SparklingTindra
0

#3 Jag var med och lämnade av Nemo. =) Han är jättefin. Har deras andra hund vant sig vid att ha en valp i huset ännu?

KajsaM
0

#7 Jo, hon berättade de :) Jo, Simba som den andra hunden heter, har vant sig. Han är ganska van vid andra hundar, haha dom väntar bara att Nemo ska bli större, vilken rejs de kommer bli i huset :)

SparklingTindra
0

Haha, ja jag kan tänka mig det. =)