Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 711 ggr
[Malin3033]
0

OT / favoritmat

Nu har vi både pratat om musik och film, så varför inte kolla alla medlemars favoriträtter? Vad är just din favoritmat och vilken maträtt har du riktigt svårt för att äta?

Jag älskar dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng, på vintern. På sommarn är det ju självklart godast med egen gjord potatissallad och grillat entrecôte eller annat kött.
Jag är inte kräsen och äter det mesta, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att äta husdjur, alltså hund, katt osv.

SparklingTindra
0

Jag är superkräsen, äter inte köttbullar, korv, makaroner (förutom i sallader), avskyr ketchup och lök i mat o.s.v.

Men mina favoritmaträtter är tonfisksallad, sushi, vårrullar och smördegsinbakad oxfilé med potatisgratäng. =)

[Malin3033]
0

#1 Mm, smördegsinbakad lät jätte gott!

Nu kom jag på en annan mycket god rätt!

Laxplanka!

medde
0

#2 LaxpannkakaFörvånad Låter läskigt tycker jag. Samma gäller även sushi, Det är något som jag inte kan bara med. Äter det inte alls.  Jag gillar husmanskost samt är en riktigt köttätare. Sen är jag väldigt svag för det grekiska köket. Men väldigt lat på att göra det. Då min dotter inte gillar det, och inte kul att göra det till mig själv.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Malin3033]
0

#3 Laxplanka är precis som köttplanka, det är med potatismos, grillad lax samt en sås. Jätte smaskens! Är precis som du en riktig köttätare

medde
0

#4 Jisse !! Får rysningar bara av namnet Laxpannkaka.

Saffranspannkaka med salmbär, Det är något ljuvligt,  fråga Emmeli här hon vet.

Kött skulle jag inte klara mig utan. Skulle jag bli vegetarian skulle jag duka under tror jag.

[Malin3033]
0

#5 kan inte bara le åt dig nu medde, inte laxpannkaka, fy så hemskt, får också rysningar av det! Utan laxplanka. Alltså, istället för tallrik äter man på en planka. :o)

Ronja06
0

Hmm… Jag älskar pasta! Skrattande Min favoriträtt är nog Lasagne!! *mums*

Jag har riktigt svårt för att äta kyckling faktiskt. Men jag kan äta det om jag är riiktigt hungrig, eller om inget annat bjuds till middag. Anledning till att jag inte äter kycklig är därför att jag vid ett tillfälle åt kycklig, och blev efter det otroligt magsjuk i lite över 1 vecka. Vet inte om det berodde på kyckligen (jag tror inte att det var kyckligens fel längre, utan att jag hade blivit smittad utav någon i skolan) men jag har riktigt svårt för att äta kycklig…

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Jisses vad har jag huvudet ibland,Generad Nu har jag bevisat att det finns under armen. Jag tänkte på saffranspannkaka, och då skrev det.Fast jag visst det var planka. Men det låter lika illa ändå med Lax  i vilka former som helst, planka eller pannkaka, ugn, kastrull, grill eller var som helt Lax urk!

Emmeli
0

#5 Jodu! saffranspannkaka är något helt underbart! Vilken årstid på året som helst! Men kan ännu inte förstår att han sommartorpet-ernst äter sin med körsbärssylt. Det måste vara vedervärdigt! Salmbärssylt skall det vara, och i värsta fall björnbär!

Min favorit är nog varm smörgås tårta, nu rynkar ni nog på näsan, men det är super gott. och inte alls som vanlig smörgås tårta, inte alls samma saker på!

medde
0

Jag har några saffranpannkakor i frysen, nu vet jag vad jag ska ta ut till i kväll!

Jojsan
0

Min favoriträtt är nog korvstroganoff och ris :P Men jag äter det mesta. Dock tycker jag inte om kött, alltså kött, riktigt kött, typ fläskfilé, oxfilé m.m. Det är inte gott.
Men köttbullar och köttfärs och sådant är gott ^^

Palt är något jag verkligen hatar, kan inte äta det. Folk brukar alltid fråga om jag verkligen är norrlänning.. ;)

medde
0

Palt är  inte gott alls.

Sen har vi ju Ressu här, Gillar du Memma Ressu??? Det smakade jag då jag var i Jakobstad, *urk* Vad hemskt det var!

Jojsan
0

#12 Det är inte många här uppe där jag bor som hatar palt, typ ingen.. Antar att det inte är lika vanligt längre ner i sverige?

medde
0

#13N ej det är det nog inte, men det är väl som i skåne är det vanligare med svart soppa! vilket är något annat hemskt!

SparklingTindra
0

Potatispalt är juh jättegott, men blodpalt är vidrigt. =P

Ressu
0

#12 Jodå, det går nog att äta med grädde å socker Flört

Annars är nog en av mina favoriter Potatismos med köttbullar Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

KaptenKarin
0

Just nu är det hemgjord pizza med kyckling, banan och curry för mig. Är typ besatt och äter det en dag i veckan. Om nån är intresserad kan jag slänga upp ett superbra recept på pizzadeg :)

[Malin3033]
0

#17 kommer gärna hem till dig och käkar pizza! något säger mig att man ska ha gjort det några ggr också för att det ska smaka bra. ;-)

KaptenKarin
0

#17, haha menar du kombon kyckling, banan och curry? ;) Det är faktiskt jättegott fast det låter äckligt. Annars är en av mina favvon leverbiff med potatis och gräddsås. Det får jag ära typ 3 ggr om året för ingen jag känner tycker om det :P

[Malin3033]
0

#17 kyckling, banan curry-combon är jätte god, när jag inte beställer kebabpizza (vilket jag oftast gör) blir det kycklingen. ;-)

KaptenKarin
0

#20, du och jag har precis samma smak isf! :) Det är i stort sett dom enda pizzorna jag äter. Är inte så förtjust i pizza egentligen.

Jojsan
0

#14 Svart soppa? låter inte gott :P

Ressu
0

#22 Det är ingen soppa, Det är mera som en kräm som inte är rinnande… Kokat på rågmjöl, malt å sirap… Det kan vara riktigt gott i små mängder med grädde å socker på Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

medde
0

#23 Är inte svartsoppa en skånsksoppa som är gjord på gåsblod?

Ressu
0

#24 Oj, trodde det var frågan om memma Generad

// Ressu
kennel Westtorpets

medde
0

Memma eller svartsoppa viket var det?

Ressu
0

#26 Jag talade om memma iaf Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

Jojsan
0

Förvirrande det här ^^ Skrattande

Ellenfyrkant
0

Veg. paj medy en good sallad är min favoritmat (:

Mvh Ellenfyrkant

medde
0

" 26 Jag talade om svartsoppaFundersam

Korint_
0

Jag är nog som Ronja06. Jag älskar pasta och hatar kyckling (mår illa av det ibland). Har nog annars ingen riktig favoriträtt…