Kritiker?
Här kommer en tråd där man kan lägga in utställnings kritiker från utställningar med sin sheltie. (och ev, annan hund av annan ras såklart)
Själv tänker jag lägga ut några kritiker från utställningar jag varit med Ronja. Dessa är mycket minnesvärda och som betytt lite extra för mig…
----------------------------------------------
2006-12-03? l inofficiell, Mölndal l 4-6 månader: 1valpkl + HP l
6 månaders tik av utmärkt typ. Vackert feminint huvud. Med korrekt bett & öron. Utmärkta vinklar fram och bak. Bra päls. Bra bröstkorg. Utmärkta rörelser från sidan, något trång fram. Trevligt temprament
Min komentar: Ronjas första utställning. Gick väldigt bra, och hon placerade sig 1:a i sin klass. Sedan 2:a bästa tik.
----------------------------------------------
2007-06-30 l internationell, Borås l Juniorklass: Rjkkl + HP l
Flicka på större sidan. Kilformat huvud, vackra mörka ögon. Små öron, mycket bra bett, bra hals, bra skuldervinkling. Vacker bröstkrog, bra rygglängd. Vackert vinklad bak, vacker päls i bra kondition. Bra resning fram. GOOD!
Min komentar: Ronjas första HP officiellt.
---------------------------------------------------------------
2007-09-22 l inofficiell, Partille l ökl (15 - 8år): BIR, HP, BIG-3 l
15 månaders tik med härliga propotioner. Utmärkt huvud och utryck. Med underbart mörka vackra ögon. Bra skuldra och överarm. Bra bröstkorg för åldern. Välformat kors. Mycket bra vinklar bak. Rör sig med mycket bra steg. Bra svans. Bra sommarpäls. Välpresenterad!!
Min komentar: Ronja skötte sig utmärkt. Blev tillsist placerad BIG3. Fick HP och blev såklart även BIR. Det var totalt 12 shelties med på utställningen.
--------------------------------------------------
Mvh Emelie 

Skall leta upp mina,återkommer snart (:

Jätteroligt tråd! :)
här fanns det inte många kritiker, puttar upp lite. =)
ojojoj.. Detta var en gammal tråd x)
Här är Ronjas senaste kritik. :)
Stor men väl könspräglad unghundstik. Välkroppad, välbyggd, och välgående. Med vacker päls och färg. Tyvärr för stor
Mvh Emelie 

#4 ajdå, har din flicka gått åå blivit för stor :/
Mvh Ellenfyrkant
#5: För länge sedan.
Hon har alltid varit den största i sin kull, så det kom inte som en överaskning att hon blev för stor. Men hon verkar ha "satt sig" (om ni förstår vad jag menar). Hon har troligen "krymt" någon centimeter sedan vi mätte henne sist. Hon är runt 39-40cm i mankhöjd.
Mvh Emelie