Kärlek vid första ögonkastet?
Tror ni på kärlek vi första ögonkastet med en hund? :P
Det är nämligen så att jag är kär. Jag satt inne och tittade på blocket på jobbet för några veckor sedan för jag hade tråkigt och då fanns det en kull med BlueMerle sheltievalpar till salu. Jag såg en som jag tyckte var jättefin men tänkte inte mer på det eftersom jag inte ska köpa hund än + vill inte köpa från blocket. Sen när jag gick in idag igen var det en ny annons från samma annonsör med bilden på just den som jag tyckte var fin, det var bara han kvar som fortfarande sökte ett hem. Det känns jättekonstigt men det känns som att det är den där hunden och jag. Helt enkelt.
Vad ska jag göra? Jag vet ju ingenting om denna hund/familj/ägare och jag är bara 19 år. Dom kanske inte vill sälja en hund till en 19 åring, plus att det inte känns rätt sådär genom blocket. Det var inte det jag hade tänkt.
Vad hade ni gjort i mitt ställe? Ni som är erfarna :)
Jag och min mamma blev tokkära i en taxblandning för ca: 2år sedan, det var nästan så att vi åkte och köpte henne, kommer till och med ihåg att hon hette Nora. Om jag skulle vara dig så skulle jag tro på det du känner, magkänslan brukar ha rätt. det skadar ju aldrig att åka och titta ;-) om du är noga och frågar om föräldrarna osv osv tror jag inte att det är några problem att köpa från blocket. min kompis köpte en hund från blocket, kanonfin tjej är hon.
Jag köpte min första hund då jag var 18 år! Min uppfödare var toppen och hjälpte mig med råd och stöd. Det enda var att hon ville jag skulle köpa en tik istället för hane. Detta funkade utan problem. Tävlade både utställning och bruks med den tjej, och fick ha henne i 13 underbara år.
Då jag haft valpar så dömer jag inte efter ålder utan personen i fråga! Det finns många och duktiga undomar, och otrevliga medelåldare! Så ålder har för mig inget att göra.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Puh, grejen är att hunden finns i Tomellila och jag bor i Sandviken. Funderar om det är oseriöst att skicka ett långt mail och berätta om en själv osv. Jag har ju inte pratat med mamma och pappa än eftersom det är jag som ska köpa,ta hand om, leva med hunden så jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Dom är på semester så jag har inte hunnit än.
#3 jag tycker du ska ringa till dem istället, för att verka mer seriös.
kollade på blocket, verkar som om de följer skk's regler, så då får du ju både stam och en chipmärkt, vet besiktad och ögonlyst hund osv. sedan tror jag du kan få reda på mycket information genom att ringa,
#4 Ja jag tror också att det är seriösast att ringa. Vet inte vad jag ska säga bara
.
Tänker inte ringa förän på Måndag för jag måste få tänka/prata med familj/Olle. Det bubblar i hela mig nu, men det är lika bra att inte hoppas på för mycket. Men det gör så ont att inte få ha en hund vid sin sida. Man känner sig så ensam.

jag tror på det =) för så var det precis med min Tiini =)
skulle inte kunna tänka mej annan hund än henne ^^ och så kände jag också då jag såg henne fasst hon bara var en vecka gammal, och så var det nog för varje vecka man hälsade på =) även ännu =D
Har du ringt? =)
Jag undrar med, hur har det gått för dig?
Oj, hej! Jag har haft en så hektisk vecka så jag har inte kunnat svara här.
Jo jag fick bilder på hunden och vi mailade lite och jag tyckte mycket om honom. Men jag tyckte att dom bodde för långt bort. Som första sheltieägare vill jag bo nära uppfödare så att jag kan få mycket hjälp och stöd.
Har du hittat rätt på något annat nu?
#10, nej jag har inte hittat nåt än. Jag är ju lite oerfaren när det gäller att leta hund såhär. Vi har alltid haft Flat förut och då är våra vänner uppfödare så det har gått utav sig självt. Men jag söker på, vill inte förhasta mig utan hitta nåt som verkligen känns rätt :)
#11 Mycket sund inställning tycker jag. All lycka till.