Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettskador
Läst 1630 ggr
medde
0

Hemma apotek?

Vad har du hemma som "Apotek" till din hund? Nu när sommmaren kommer så brukar det bli lite skador på våra hundar. Eftersom vi är så mycket ute i skog och mark med dom. Jag har nog allt det som behövs för hemmabruk av sår skador. Men intresannt att höra vad ni har hemma till era vovvar. Det enda jag känner jag skulle vilja ha är, behandling för huggorms bett, Vilket jag hade jämt förut så jag hade min hundar med mig i stallet. Då hade vi även det i stallet om olyckan skulle vara framme.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vanessa
0

Vad har man till huggormsbett? HAr inte hund, men kissar. Har ett litet apotek för dem, fast de är innekatter med tillgång till selpromenader. Min ena älskling satte tänderna i en padda och blev dålig av det. Började dräggla och hålla på. Kunde inte göra något mer än att släpa in honom. Rensa munnen med vatten. Sedan gick vi ut igen, och vad tänker han göra… Jo, bita i en annan padda. Snacka om att inte lära sig.

Tycker att det är väldigt viktigt att ha basgrejerna, samt telefonnummer till veterinär, länk till giftinformation med mera. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[Malin3033]
0

#0 var på föreläsning ang. huggormsbett och om man ska behandla detta med kortison själv så fort hunden blivit biten. Och enligt veterinären kan det bli svårt att få hunden att ligga stilla med kortison, eftersom den känner sig friskare. men samtidigt kan det ju vara väldigt bra om man är väldigt långt ifrån veterinär.

medde
0

Jag hade fått cortison utskrivet av vet, som jag förvarde i stallet. I ett låst medskåp.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

VickiochTova
0

Jag har ett antal första hjälpen kit liggande både i bilen och hemma.. I bilens och magväskan ligger det kortisontabletter ifall olyckan skulle va framme. Hade bruk av ett första hjälpen kit på dm för 2 år sen då en av hundarna i laget fick ett otäckt skärsår, efter det var det aldrig prat på att jag hade massa onödiga saker i bilen igen :)

Ressu
0

Hemma har vi antal olika "illamåendes" mediciner. Canukur, Attapect, Inupekt osv. Dessutom ögon- & öronputs. Sårsalva finns oxå. Nu har jag ju garanterat glömt något ur hemmaapoteket… Fundersam

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus