Favoritnamn -färg?
Blev lite nyfiken förut, och undrar vad erat/era favoritnamn är till olika sheltie färger. Ex. Blue Merle.
Dessa namn är mina favoriter:
Sobel: Micke, Rasmus, Pontus, Chessie, Zack, Leo, Viggo, Trixie & Gucci
Trefärgad: Ronja, Ebba, Akela, Mickan, Viggo & Kiwi
Blue merle: Icey, Vind, Akela, Viggo & Kasper
Svart/vit: Zorro, Ville, Spike, & Vera
Mvh Emelie 
Trefärgad: Ronja, Smilla, Chessie/Chess, Dessie, Sheba/Shiba (eller hur man vill stava det)
Sobel: Vicki, Trixie, Curry
Blue Merle: Chessie/Chess, Dessie, Icey
Svartvit: Chess,
Vad svårt det blev… har även jätte svårt att komma på namn till hanhundar, men detta får duga så länge, kommer kanske på något mer sedan.
Men sedan tycker jag det är svårt att bara gå på färgen, personligheten spelar in så mycket. När jag åkte och hälsade på Ronja vid 6 veckors ålder valde jag mellan 2 namn, Dessie och Ronja, så fort jag kom dit såg jag att det var Ronja hon skulle heta.
#1 Trixie är ett favorit namn, av en speciell anledning.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#1: Självklart är det jätte svårt att bara gå på färg. Jag själv har två namn som jag ska välja på till min lilla fluffboll som snart kommer hem till oss. Viggo eller Zorro blir det nog. :)
Mvh Emelie 
#3 var du inte inne ett tag på Rasmus?
Sobel: Zorro (betyder ju räv på spanska så därför passar det på en "rävfärgad"), Tindra, Ace, Saga, Milou, Nova, Bessie
Trefärgad: Elvis, Aska, Milou, Enya, Nova, Bessie
Blue Merle: Vind, Laika
Svart/vit: Aika, Aska, Kira, Siram (betyder svart på thailändska)
Kommer inte på några fler just nu.. =P
#4: Ja, det var jag. Men eftersom en kompis till mig heter Rasmus så känns det lite knasigt att döpa hunden till det.
Sedan så tycker jag att valpen ser mer ut som en liten Viggo eller Zorro. :)
Mvh Emelie