Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: god-morgon-dag-kväll
Läst 724 ggr
SparklingTindra
0

God dag och trevlig helg! 30/5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart ska jag gå på en långis med Tindra och hyperaktiva Enya. Sen ska jag kila en sväng på stan och sen blir det mys och bus och träning med vovvarna retsen av dagen.

Nu har Enya blivit så stor. Imorgon blir hon hela 13 veckor gammal. Förra lördagen blev hon alltså 3 månader. =)

Imorgon ska jag fara till Luleå med en kompis och shoppa. Det känns som att jag inte har köpt nånting åt mig själv på 1000 år. Det blir bara en massa hundgrejer hela tiden. =P

Ha en superskön helg allihop!

På bilden: Enya med sin favoritsysselsättning=Gräva!

BrightGloria
0

Ja idag har det varit fullt upp.
Var tvungen att gå upp tidigt, snyft. Bädda sängen, äta mat, rensa kaninburen, kissa hundarna, ge Zelda mat, städa hela huset och tvätta golvet en snabbis.
Sen var huset fullt med folk och hundarna flög runt i rummet och försökte hälsa på alla samtidigt.

Jag har kommit på att om gästerna luktar hund så bryr Stintan och Zelda sig inte så mycket om att hoppa och pipa. Tänkte införskaffa en parfym med hundlukt som man sprutar på gästernas byxben så blir allt jätte lungt. Smart va?

Ska gå en promenade nu liten senare igen. Kanske ska lägga upp ett litet spår eller träna nybörjar agility. Slalom är vi kassa på så det får väl bli något sådant. :)

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ronja06
0

God dag!

Snart ska jag iväg till brukshundklubben. Och kommer att vara publik på en nybörjar agility kurs. Kommer bli jätte skoj. Och Ronja får följa med, då vi också ska träna en del. Här är det ca. +30 grader och strålande sol. Så idag på gympan var det inte så kul, då skulle vi springa ca. 1km. *suck* Då var man lagom varm efter den springturen.

Och snart fyller lillkillen 5 veckor! Det närmar sig gott folk :) Snart bara 3 veckor kvar! :D

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

God dag och god helg! =)

Idag har jag badat säkert minst 5ggr i sjön, så varmt har det blivit här i mälaren! solen skiner och det är ca: 30 grader och man orkar knappt inte göra någonting, inte hundarna heller. Igår var det sista kursdagen, men vi ska ha avslutning den 9 juni och då ska vi ha en hoppklass tävling, pga. att alla hundar inte kan alla balanshinder. Sedan frågade instruktören om jag ville vara med på en liten inofftävling/träningstävling för södermanland den 17 Juni!! Säger bara.. OMG!!! Vi får se lite om jag åker eller inte, om inte annat diskar vi oss och vad gör det? Ska prova först på avslutningsdagen så får jag se hur jag känner. :)

I helgen ska jag på min kompis konfirmation, ska bli väldans trevligt. Sedan ska jag plugga i det fina vädrat "/ men det blir väl till att sitta ute och plugga. =)

Sköt om er !