Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 836 ggr
[Malin3033]
2008-05-30 21:54
0

Kostnad?

Tänkte kolla runt lite hur mycket du kan betala som max för en sheltie. Har du även något minimum krav? Varför skulle du inte vilja betala mer/mindre?

medde
2008-05-30 22:06
0

Tycker detta är väldigt svårt, men visst skulle man kunna betala lite extra för en sheltie som har det lilla extra på något sätt. Men för det skulle jag inte betala ett "dum" pris för det. Sen är jag inte glad i om det fanns restriktioner på min hund. Då  det är jag som betalar hunden. Så bestämmer jag själv över min hund, och inte någon annan. Men visst det finns ju undantag om jag till exempel fått min hund till reducerat pris för div anledningar. Då skall priset ner i fall det skall sättas det, för jag betalar inte fullt pris och någon "styr" hunden från ringside.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
2008-05-30 22:46
0

För mig är det inte priset som styr, utan uppfödare/valp/föräldrar/stamtavla. Därför kan jag inte riktigt svara på det. Men är det allt för billigt pris på en rasren sheltie så hade jag nog blivit lite misstänksam..

medde
2008-05-31 21:41
0

#2 Men visst är det så! Det var lite så jag menade också att man betalar lite mer för en "udda" om man nu vill  eller söker det. Men det är alltid viktigt med en bra uppfödning och en god uppfödare.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥