Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 1371 ggr
Korint_
0

Mat-rekord

Undrar vems hund som kan äta snabbast. Vore kul och se hur snabbt alla hundar äter egentligen.

Kan väl börja med Keli då.

Keli (labrador) = 1 minut

LillMalin
0

Rico tar det en hel natt för , han är också Labrador

Korint_
0

Ojsan, kan hundar äta så långsamt?

BrightGloria
0

Får Zelda en halv dl i sin matskål så tar hon allt på ett slick.
Så numera sprider jag ut det på golvet. Det blir lite mer träning + att hon får mat. :)

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ressu
0

Poitsu brukar få ca 3/4 dl i sin skål som nog för det mesta försvinner inom nån minut…

Ressu brukar däremot ta en knapp åt gången, bär den i varddagsrummet å äta den där. Så ni kan ju gissa hur länge det tar för honom att äta samma mängd som Poitsu Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Korint_
0

#4 Skrattande

Ellenfyrkant
0

#3 Spider du ut maten på golvet O.o !? Får hon den inte i matskålen :D !?

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

#4 HAHA! Precis samma som en cocker spaniel jag känner :D Hon har dock ganska stora bitar, Pedigree tror jag, något mindre än Frolic bitar, haha så springer hon till mattan med en bit lite då och då. Men när det kommer hundbesök ojojoj vad hungrig och glupsk hon blir då helt plötsligt xD

Mvh Ellenfyrkant

Ressu
0

Så är det nog hos oss oxå, har vi nån hund hos oss som inte hör till "familjen" så är det hiskeligt bråttom att äta upp maten. Eller så ligga framför matskålen och vakta den (ända tills alla andra har ätit upp så han får äta sin mat sist och morra å vara sur då dom oxå vill ha hans mat) Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

BrightGloria
0

#6 Ja, jag gör det för att det inte ska gå för fort. Fungerar riktigt bra faktist.
Jag kan klocka henne om ni vill, hon är extra matglad.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

mojsans
0

Daisy Dennis Lovis och Candy äter sin mat på ca 15- 30 cekunder medan Lucky kan stå i fem tio minuter med sin, och ibland så lägger han sig vid sin matskål och passar så inte de andra kan ta den, han har alltid varit sådan.

Ellenfyrkant
0

#10 Haha vilken rolig hund XD :D

Mvh Ellenfyrkant

Gunneriusson
0

Dexter 8sekunder som snabbast när jag klockat honom. Och det är där han brukar ligga runt.

Sally är seg däremot och äter i kanske 15min med Dexter dregglandes bredvid ;)

medde
0

Mickey hade samma problem att han slängde i sig maten, men jag lade en baseboll i matskålen, så det vart svårare att sluka allt. Nu äter han med en lagom takt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Emmeli
0

Jag måste ta tid på Lussi någon dag. han bara slänger i sig det. går max på 30 sekunder känns det som!

Starfall
0

#4 Ressu är precis som Frankie med andra ord ;)

LillMalin
0

#2, tror nästan det,