God morgon 6 juni 2008
Nu är det då äntligen fredag
.
Vad har ni för planer inför helgen?
Ressu & jag ska å tävla ihelgen, trots att vi inte har tränat ordentligt. Matte måste ha haft en tillfällig sinnesförrubbning när hon anmälde oss
.
Hoppas ni får en skön helg!

Vi ska åka och bada!
Hundarna har badat hela vintern och våren men nu ska vi bada på riktigt. hehe
Zelda ska allt få simma lite. :)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
God morgon.
Hoppas ni mår bra i värmen alla med era fyrbenta vänner:-) Tösen min och Mickey skulle ut med SV hundungdom i dag, men får se hur det blir, verkar som tösa dragit på sig en ordentlig hosta och snuva, då är det inte så bra att vara ute i värmen.
I dag är det våran national dag!! Hur ska ni fira den om ni dvs firar den.
Hoppas vi ses och hörs hör under dag/kvällen.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Nu ska vi ge oss ut på ridtur, sedan ska vi in till stan och fira nationaldagen. medde säg åt din tös att krya på sig. Ressu lycka till med tävlingen. Ha nu en underbar nationaldag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God dag!
Är nyss hemkommen från agility tävlingen idag. Det gick väll sådär… Första loppet gick kanon bra! Och om det inte skulle ha varit för att jag klantat mig skulle vi fått en pinne.
Så jag är lite butter på mig själv för att jag visade Ronja så dåligt varit hon skulle. Vi fick en vägran under loppet. Attan så nära en pinne! Men nästa gång hoppas jag att jag är lite tydligare 
Det andra loppet (Agility) Gick uruselt faktiskt. Ronja hade jätte bra fart och det kändes som det flöt på väldigt bra. Men helt plötsligt i mitten utav banan så sprang (eller rättare sagt gick) Ronja bara iväg ut från planen!! Trotts att jag ropade och försökte kalla in henne så tycktes hon inte höra mig. Så vi blev diskade under detta lopp. (Tror att Ronja hållde på att leta efter min mamma som satt och kollade på) Gullungen min
Så detta loppet gick inte så bra.
Sedan var det strul med resultatlistan. På hopploppet stod det att jag diskade mig (trotts att jag bara fick 5 fel)och på agility loppet stod det att jag skulle få pinne trots min diskning! Så jag fick gå och säja till att det hade blivit fel i resultatlistan. Nog för att jag gärna skulle vilja ha en pinne, men ska man vinna så ska man vinna ärligt tycker jag. Men i lotteriet hade jag däremot tur! Vann ett schack, utebelysning och även ett gott ben till Ronja. I hopploppet blev vi 11:a utav 37 (?) starter.
Mvh Emelie 
Men det är väl ett bra resultat ni fixade i dag. Tycker ni ska vara riktigt nöjda bägge två! När blir det nästa gång ni ska ut? Tänk vad kul det hade varit att få se er live någon gång.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#5: Nästa gång vi tävlar blir i Varberg den 25/6.
Mvh Emelie 
Vi ska ta emot ännu fler gäster som vill se vårt lilla yrväder :) Och på måndag åker vi till Paris en vecka. Får se hur det ska gå, Turbo tror jag inte kommer ha några problem som får springa omkring ute på landet som han älskar (och bråka lite med brorsornas kaniner). Men för matte blir det nog många samtal och höra hur det mås. Redan helt nojig om jag kommer få allt medskickat till föräldrarna som han behöver.