Är min sheltie för smal?
Eftersom Zelda är min första sheltie så blir man ju lite fundersam när hon ser så smal ut. Jag tror att det har att göra med att hon inte har någon direkt maffig sheltiepäls. Men vad tycker ni?
Hon är ju pigg och frisk och äter som vanligt m.m Helt normal men jag tycker ändå hon är väldigt smal.
Ärliga svar! 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Det är svårt att säga genom att titta på en bild. Hur käns hon när du tar i henne? Sticker revbenen ut eller känns dom bara lite grann? Min vovve ser också väldigt smal ut när hon har lite päls.

Eftersom hon är unghund så känns ju revbenen och ryggraden väldigt väl. Så det är lite svårt att säga. Men ser hon ut att vara för smal?
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Som sparkling _Tindra sa, det är svårt att säga från ett kort, visst ser hon "luftig" ut. men det kan ju bero på att hon inte är fullpälsad. Det om hon är smal har ju med hur hennes kropp är då man känner. Så det går inte att döma från ett kort.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Instämmer! Som sagt svårt att se från ett kort, nu när hon har så lite päls också, vet inte om det är vinkeln men hon ser väldigt högbent ut, det kan ju ge ett "tunnare" intryck av hunden i resterande kropp.
Zigge är min första sheltie också, men jag känner juh så det tkr jag nog du också borde klara av (: Om man känner med händerna "ränder" alltså revbenen då är det bra. Det ska ju inte finnas så mkt fett så revbenen knappt känns. Men känner du revbenen väldigt väldigt väl så borde du nog se till att hon ökar i vikt. Om du ska ställa henne någonting snart så ser du ju på kritiken vad domarn tkr, dock inte så kul att visa upp en undernärd hund men… Ja, hängde du med ;D ?
Mvh Ellenfyrkant