Avslutning på agilitykursen!
God kväll allesammans!
Ikväll var det avslutning på agilitykursen. Vi hade en gemensam avslutning tillsammans med de som gått "fortsättningsagility", jag och Ronja gick "nybörjar agility". Iallfall, vi skulle alltså ha en liten låtsastävling, alla hinder var med utom gungan pga att många hundar inte kunde dem. De hinder man inte kunde av hindrerna som fanns på banan hoppade man bara över.
Jag och Ronja hade startnr 3, jösses så nervös jag var! Men oavsett hur det gick under det första loppet så skulle alla köra en gång till sedan, och för alla så gick det mycket bättre andra loppet. :)
Jag och Ronja gasade på, över hinder och genom tunnlar, hon var verkligen på topp ikväll! dock missade hon ingången vid slalomet och fick därför en vägran, väl inne i slalomet gick det kanon, även fast det var 12 pinnar! efter slalomet fortsatte vi mot flera hopphinder, där var det byten som gällde, och Ronja stannade och började lukta framför hindret, så där fick vi en vägran också., dock så stannade alla hundar där, så det var tydligen något väldigt intressant. Tid: 54sek
På lopp nr2 var hon ännu mera taggad, farten och glädjen var större, dock missade Ronja ingången Igen så det är något vi ska träna på. ;) Denna gång var tiden mycket bättre, sedan när resultatet ropades upp visade det sig även att vi var snabbast! Tid: 42sek!
Ronja placerade sig som 2:a av alla! Då var både fortsättningskursen och nybörjarkursen inräknade, den som vann var en från fortsättningskursen. Jag är verkligen jätte stolt!!
En film kommer i tråden under morgondagen. :)
Hälsningar
Malin och Ronja
Men grattis!
Vad duktiga ni är, du gör rätt i att vara stolt:)
kram

Grattis! :D
jag hade min tid på 42 sek och andra plats också med tiini på vår första "tävling". Bara tävling inom fortsättningsgruppens medlemmar :)
Grattis! Vad roligt att det gick så bra! Vet du vilken storleksklass som din Ronja kommer att gå i sedan när ni kommer ut på tävlingar? :)
Mvh Emelie 
Detta är ju toppen, ett stort grattis till er två. Snart för dom andra se upp på tävlingsbanorna när ni kommer ut. Ser fram imot att få följa er framfart på tävlingar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#3 just nu är hon i Small, och där tror jag att hon kommer stanna.
Grattis! Det kommer säkert fortsätta gå bra för er :)
Grattis håller tummarna att det fortsätter gå bra för er 
Tack. =)