Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 1512 ggr
Ronja06
0

Min lilla vackra Ronja...

Idag har vi varit på utställning i Uddevalla! Vi klev upp tidigt och for iväg till Uddevalla brukshundsklubb. Ronja har, som ni kanske har läst i min blogg, börjat fälla. *igen* Det var inte en så lång väntan, och jag trodde med en gång att Ronja skulle åka ut då vi var inne i ringen. (domaren har tidigare dömt Ronja, och då har det inte gått så bra) Men vi fick ett HP och fick tävla vidare i BKHL (bästa tikklass). Och förvånandevis nog, så VANN Ronja BKHL! Skrattande Därefter vann Ronja över hanen och bev slutligen BIR! Så då var det bara att vänta på gruppsfinalen. I en värme på ca. 30 grader fick vi vänta till kl. ca. 15.00.

Då vi väl var inne i gruppsfinal ringen tänkte jag: "ALDRIG, att hon placerar sig framför dessa vackra hundar" Två hundar fick med en gång lämna ringen, och jag stod nervöst kvar på min "sista plats". En efter en placerade domarna oss. Tills det bara var Ronja och en långhårig collie kvar. Vem skulle bli BIG? I högtalaren hörde jag sedan "och vinnare utav grupp 1 idag blir… Shetland sheepdog!" Oj vad mycket applåder vi fick. Och vilken lycka. Så många som kom fram och tyckte Ronja var så fin, en fotograf kom fram och fotade Ronja, ett ungt par kom fram och frågade om vi skulle ta valpar efter henne, vilken kennel hon kom ifrån m.m. Då kände jag mig verkligen jätte stolt! I BIS ringen placerade hon sig inte, men det trodde jag aldrig att hon skulle göra heller. Jag är verkligen jätte stolt över min lilla prinsessa!! Skrattande  

Resultat: HP, BIR & BIG1

Kritik: Typ och helhetsintryck: Utmärkt. Vältypat huvud med fina öron. Bra ögon och bett. Utmärkt benstomme och tassar. Välkroppad. Utmärkt förbröst, välvinklad. Rör sig med fint flyt och visas i utmärkt pälskondition.

Mvh Emelie Förlägen

SparklingTindra
0

Grattis. =) Vad kul att det gick så bra och verkligen jättefin kritik!

Starfall
0

Men gud vad glad jag blev av att läsa detta! Skrattande Förstår att du är stolt över din prinsessa.

Tusen grattiskramar till er, och lycka till i framtiden med utställningar! :)

Bogart
0

Vad kul, gratts! Önskar verkligen att jag var där, känns lite dumt att jag inte passade på, när jag ändå bor i Uddevalla. Nästa gång får jag allt se till att vara där!

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

emma93
0

Åh vad roligt!! STORT GRATTIS!! Jag kunde tyvärr inte komma (som du nog märkte:)), då jag har mycket värk i kroppen igen. Det var väldigt synd då lill-fisen hade behövt ringträningen.

medde
0

Grattis Ronja06 och Ronja! Detta var verkligen toppen. Så himla kul:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Tack alla! Skrattande

Något som var lite roligt var att vi träffade Viggos pappas matte. (Sheldon Serio Comic) Vi träffade även en sheltie från Viggos kennel, Belger du Nord, och hon skulle tydligen ha Viggos syster. :) Så det var verkligen en jätte lyckad dag igår.

Detta var för övrigt Ronjas sista planerade utställning. Nästa utställning blir först nästa Januari (My Dog 2009) Då kommer hon att ställas i öppen klass. För nu är det Agility som gäller för oss har vi bestämt. :)

#4: Synd att du inte dök upp igår. Hade varit kul att träffa dig igen. Men vi ses väll någon annan dag hoppas jag?

Mvh Emelie Förlägen

SparklingTindra
0

Sa dom inget om hennes storlek? =) (Kanske det finns hopp för min lillvovve ändå)

Ronja06
0

#7: Nix, inte alls. Frågan är om inte Ronja har krymt någon centimeter, hon såg lika stor ut som alla andra sheltie tikar. Och hon som blev 2BTKL med sin sheltie tik trodde att Ronja var runt 37-38cm i mankhöjd. ^^

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
0

stort grattis!

Ronja06
0

#9: Tack :)

Mvh Emelie Förlägen

emma93
0

#8 Hon kanske har satt sig lite grann när hon blivit mer vuxen.

Ronja06
0

#11: Ja, jag har funderat lite på detta. Men vi får se vilken mankhöjd hon har nästa gång vi mäter henne. (bör bli i slutet utav Juni)

Mvh Emelie Förlägen

Ellenfyrkant
0

Grattis!

Mvh Ellenfyrkant

Gunneriusson
0

Stoooort grattis!

Ronja06
0

#13 & #14: Tackar tackar :)

Mvh Emelie Förlägen

KajsaM
0

Vad roligt! Kan förstå känslan ;) Grattis!

Ronja06
0

#16: Ja då var man verkligen glad :) Tack så mycket. :)

Mvh Emelie Förlägen

LillMalin
0

Gratttttttiiis!! :D

Ronja06
0

Skrattande

Mvh Emelie Förlägen