Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 919 ggr
Ellenfyrkant
0

Zigge musjägare :D

Haha så har Zigge vart i farten! Jag kollade på tv:n igår. Helt plötsligt sprang Zigge runt som en tok, nosade och tryckte der hela nosen mellan två soffryggkuddar. Så tänkte jag att det är vcäl säkert nånn äcklig godis som åkt ner där så kollade jag, men såg inget. Så fortsatte han, till en början försökte jag ignorera honom, men det gick inte länge :P Så kollade jag igen, då tryckte han ner nosen igen så hela ansiktet försvann mellan ryggstödskuddarna. Sen hoppade han ner på golvet sprang runt, nosade under soffan försökte sprinbga bakom soffan men han kom inte ända in då vi har en hörnsoffa som står mot väggen. Då tog han andra hållet. Jag fattade ju att det var nånnting för han har alltid varit väldigt observant och sådär brukar han värkligen inte hålkla på, springa unt i vardagsrummet åå lukta åå pipa hela tiden. P.g.a. det missade jag ett jättespännande program som gick på tv, "angel". Jag satt åå kollade där mellan ryggstödskuddarna och Zigge också. Sen fick jag syn på en musbak springade ut ur vardagsrummet, aaaaaah!!!!´
DÅ ringde jag pappa! XD Han sa till mig att försöka få ut musen eller vänta tills han kon  hem, för han skulle komma om ca 15min. Jag kollade efter den, blundade när jag lyfte vissa saker, som mattan XD Var rädd att skvätta till jättemkt om jag såg den där :P Men hittade inte musrackarn :S Så flyttade jag fram hela soffan. Vill ni veta vad jag hittade där? Endel muskit! Fy vad äckligt! Så kom pappa hem och mitt program var slut :( Han sa att nu när vi skulle in te stan kunde vi passa på ¨åå köpa musfällor också. Jag var rädd att Zigge skulle hitta musen och bli biten medan vi var borta men tänkte att den håller sig nog undan. Och det hade jag alldelles rätt i. När vi kom hem igen sa jag till Zigge att leta rätt på musen. Han sprang runt åå lukdade. Sen stannade han och visade att den var i skohyllan. Så pappa drog ut den och där sprang Zigge fram och tillbaka på skohyllas egentliga plats. DÄR….borde den ha varit! Jag somn var helt säker, så tydligt som han markerade :/ Men aja, bara att plocka fram dammsugarn' (för pappas del) och suga upp dammet som under en tid hunnit lägga sig under skohyllan medan jag plockar upp Zigge. DÅ hoppar en stor grå mus ut från elementet som satt på väggen bakom skohyllan! "iiiiiih" låter jag, pappa säger "den var snabb" när den fort som attan sprang in i vardagsrummet. Nu ståpr två musfällor i vardagsrummet bakom soffan och jag hörde musen två ggr imorse på andra sdidan vardagsrummet. Antar att den kommer tillbaka till sitt "skitställe" och hämtar ost, då smäller det >.< Stackars mus :( Men jag vill inte ha den i huset :O Och nu är det förbjudet för hundar (Zigge) att vistas ensam eller på golvet i vardagsrummet. Så han f¨år bara vara med i soffan åå kolla på tv :) Men snart åker säkert musstackarn fast XD :(

Mvh Ellenfyrkant

Niini
0

Usch! Råkade själv ut för lite musjakt på jobbet i förrgår. Katten vi har där kom först in med en död och lite senare med en levande. Var bara att ta sopborsten och skräphinken och fösa in den lilla saken där och föra ut.

Lycka till med musjakten!

Jojsan
0

Oj då, vilken liten musjägare du har då ^^

Starfall
0

Vilken duktig vovve du har :) Mina hundar har inte jagat någon mus ännu, det enda Frankie jagar är flugor och spindlar. Och baggar också för den delen. Han tar dom i munnen och bär de till sin korg och tror de ska stanna där. Döm om hans förvåning när de sedan försvinner därifrån;)

Min katt Sotis fångade en stor svart råtta idag och la den på altanen:S Fy vad äcklig den var! :(

Ellenfyrkant
0

#2 Haha ja! Tur att han bara hittar dom i huset. Alltså tur att han inte gör som katten sotis (#3) XD

#3 Haha jarååh han är duktig grabben, lite ovanligt med sheltie till musjägare skulle jag tro? :P

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Nu är den lille musjäkeln fångad >.<

Mvh Ellenfyrkant

BrightGloria
0

Vad duktig han var!
Skulle också skrikit om det sprang en mus över golvet.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ellenfyrkant
0

#6 Haha ja och ändå är han ingen supersp¨årare i skogen precis XP

Mvh Ellenfyrkant