Hundburar
Fundera hurudan bur ni har åt era hundar? Material och storlek?
Själv har jag alldeles för många burar
. Först har jag en large tygbur som båda mina hundar ryms i utan problem. Ryms oxå en tredje dit. Sen har jag en metallbur som det oxå ryms två sheltien i. Sen så har jag en lättmetallbur (medium) som jag brukar ha på tävlingar då jag bara har en hund med. Och så även en liten tygbur som det ryms en hund i =)

Jag har en stor till min större vovve. En vit beige. På något konstigt vis så älskar hon sin bur.
Zelda har fått en vinröd bur av tyg. Den är ihopfällbar. Bara en får plats i den. Hon älskar också sin bur.
Men när vi skaffar våran andra sheltie så kommer dom få dela en stor bur. (Fast det blir om ungefär 3-4 år. :P)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Dettta blir intresannt att följa, då jag ska köpa en till Mickey, så hoppas att kunna snappa upp lite tips i denna tråd.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag har för tillfället tre burar (ska införskaffa en fjärde nästa vecka)
Den första är Sigges bur. Gjord utav metall, storleken passar till en schäfer. Denna bur står just nu endast nere i källaren, då den användens förut främst till Sigges uttällningar.
Den andra är Ronjas bur. Även denna gjord i metall, fast mindre.
Den tredje är gjord utav tyg. Köpte den i Uddevalla på utställningen den 1:e Juni. Denna är ihopfällbar och ryms i en väska som man fick till. Väldigt behändig och lätt att ha med sig! Storleken passar för en golden retriver.
Mvh Emelie 
Vi hade först en plastbur (sån man oftast har åt katter) men den växte Turbo snabbt ur:D så nu har vi en metallbur storlek medium med specialsytt fleeceunderlag ;)

Här har vi ingen bur =) får senare dela med syster som har en till sin toller =D där ryms nog både hennes hund och min in 

Zigge har en "transportbur" i plast lagom stor för honom självg, den följer med på utställningar. Sen har jag en större,tyngre metallbur åt honom i bilen (:
Mvh Ellenfyrkant

Vi har tre burar. En blå i tyg där det får plats en hund. Den är perfekt att ha med på agilitytävlingar.
Sen har vi en liten röd i tyg till valpen, köpt på ÖB. Den var billig men än så länge har den inte gått sönder.
Till sist har vi en bur i metall som står i bilen. Där får båda hundarna plats. :)
Vilken tycker ni är bäst inte då för bil utan att bara ha på tävlingsplats med mera
#9 eftersom vi inte tävlar ännu så har vi bara den i bilen. men den är annars ganska pratisk om man vill flytta den eftersom den när ihopfällbra, väger förståss 11 kg om jag inte minns fel men :P
Jag följer denna tråd noga, då jag ska handla en bur till Mickey! Så dettta är toppen att läsa.
Jag måste nog säga fast den ät lite tyngre att bära att lättmetallburen är den bästa. Man kan trimma hunden på den och så kan man oxå förvara saker på den. Dessutom är det svårare för hunden att bryta sej ut ur en metallbur jämfört med tyg.
Jag har en canvasbur åt Tindra. Jag köpte en sån för att den är lätt att ta med sig och inte så tung. Men jag skulle inte kunna lämna henne i den under en agilitytävling eftersom att hon troligast hade brytit sig ut ur den. Men när jag står brevid så att hon ser att jag inte är och hoppar med en annan hund så funkar det ganska bra.
Det som är dåligt med tygburar är att dom går att tugga/krafsa sönder, hundarna kan öppna dragkedjan och dom kan springa iväg med buren runt sig om den inte sitter fast väldigt ordentligt. Har sett åtskilliga burar som sprungit omkring på utställningar. =P
Skulle jag köpa en bur för att ha i bilen skulle den vara av stål.