God dag 18 juni 2008
God dag allesammans!
Nu börjar midsommar närma sej. Idag ska jag å handla inför midsommar även om jag inte kommer att vara hemma mycket under midsommaren. Men nått gott ska väl det finnas i skåpet utifall att
. Dessutom borde jag städa riktigt ordentligt då vi får sverigebesök…
Hoppas ni har en bra dag.
God dag!
Idag åker jag iväg till stugan för att jag ska tillbringa midsommaren där. Allt är packat och klart. Men vi kommer att åka rätt så sent, runt 18.00 tror jag.
Hoppas alla får en trevlig dag.
Mvh Emelie 
God dag
Hoppas ni alla kommer att få en fin midsommar, samt med ett fint väder.
Ressu! Klart du ska städa då du får Sverige besök, fint främmande
Skämt o sido hoppas du får det riktigt bra.
Det verkar som dom flesta kommer att åka bort. Jag vet inte än vad som händer för jag har lyckats att blivit sjuk. JÄTTEKUL!!!
Hoppas ni alla får en fin dag.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
God dag!
Här tar vi det bara lugnt, Turbo tänker tydligen sova bort hela dagen. Bara sambon kommer hem ska vi åka och handla och sedan fara till föräldrarna och spendera midsommaren på landet :)
#2 Jodå, fint främmande från långa vägar bort
.
Hoppas du kryar på dej. *sänder dej styrkekramar*
#2: Krya på dig medde! Även jag känner mig faktiskt lite krasslig. Och har gjort det de 4 senaste dagarna, jobbigt.
Mvh Emelie 
God dag!
Själv ska jag inte iväg någonstans till midsommar eftersom Channies ungar kan komme kring måndagen vill jag vara hemma och hålla koll på henne.
Idag och igår har det faktiskt varit riktigt soligt, badade till och med igår. Fast det var när solen gått bakom molnen vid 20.00-21.00 tiden. Jag har inte så mycket kvar att städa i mitt rum, så kanske jag blir klar idag.. Annars ska jag nog hålla till ute hos kaninerna tror jag.
Fick för några timmar sedan ett väldigt tråkigt telefonsamtal. För tillfället är Sigge på segelsemester med min farmor och farfar. Och Sigge skulle klippas. Så de hade lämnat in Sigge hos en "frisör". Då de väl klippte honom upptäckte de en stor böld på höger bakben! Som varken jag, pappa eller min farmor o farfar upptäckt med all päls på. Detta är troligen en tumör.
Vet inte om det är en "elak" eller inte. Så Sigge skall in på opration snart. Min söta fluffboll
Känner mig så otroligt liten just nu, men det enda som går att göra just nu är nog att vänta och hålla tummarna för att det går bra för Sigge.
Nu skall jag snart iväg. Kommer hem på Måndag eller söndag kväll. Får se om vår bärbara dator funkar uppe i stugan. Ha det bra alla.
Mvh Emelie 
#7 usch vad tråkigt :( Håller tummarna för att det går bra.

#7 Så hemskt :( *håller alla tummar och tår*
Idag vaknade jag av åskan, precis som igår. Huvva! Jag är inge fans av åskan direkt.. Sen har det åskat och regna i perioder, inge sommar väder! Hoppas att de blir bättre! Annars har jag bara varit med några kompisar och midsommarhandlat maten med mamma och pappa :) Imorgon åker vi till stugan :)
#7 Vad tråkigt. Hoppas att det går bra och att det inte är en elakartad tumör..
#9 Jag hade velat ha åska. Det är ju mysigt. =) Gillar att sitta och titta på blixtarna.
Idag har jag varit på klubbkampen (träningstävlingar i agility) med Tindra. Själva loppet gick jättebra. Vi hade bra tid och bara en vägran.
Men medans en annan person sprang med sin hund så kröp Tindra ur sitt halsband och sprang ut på banan så att dom var tvugna att avbryta sitt lopp. Jag tog in Tindra och satte tillbaka halsbandet på henne. Han som var tvungen att avbryta sitt lopp blev såklart irriterad och så sa han åt mig "byt halsband på hunden, det där är ju inte första gången hon springer in på banan!". Jag sa åt honom att jag faktiskt hade bytt halsband och då tyckte han att jag skulle ha stryphalsband på henne. Men jag gillar inte stryphalsband och sa att jag inte kommer att sätta sånt på min hund.
Jag förstår ju självklart att han blev irriterad över att han var tvungen att avbryta och köra igen senare, men Tindra har faktiskt aldrig sprungit in på banan när någon har kört tidigare och jag tycker inte att det är kul att bli anklagad för sånt. Det förstörde faktiskt min kväll helt.. Men det kanske bara är jag som är känslig… =(

#10 Haha, nej huvva för åska :p
Förstår hur du känner de, tycker inte heller om att bli anklagad för nått man inte har gjort. Och de var ju faktist en olyckshändelse. Grattis till loppet och ta inte åt dig vad han sa! :)
#11 Tack! =) Kan ju också tillägga att han ändå vann "tävlingen".
Jag älskar åska och har gjort det sen jag var liten. =) När vi bodde i hus så brukade jag sitta på altanen och kolla på blixtarna.

#12 Då kanske de bara var bra att Tindra kom in ;) :)
Haha, du är tokig
Själv blundar man :)
#13 Haha jaa kanske det. =P

#7 ush hemskt att höra :S hoppas att allt går bra! håller tummarna

#14 Haha, skoja bara :)