Det blev en Viggo!
Nu har vi tingat en liten sötnos. Och om allt går som planerat blir han leveransklar i slutet utav Juni månad. Han är en liten sobel hane. (väldigt väldigt liten) Och han kommer troligen att endast bli runt 30-34cm i mankhöjd gissar uppfödaren. Så han kommer troligen bli en liten plutt. -Inget för utställning alltså. Men det gör ju inget för mig.
Men vi får se hur han utvecklas, och vi kommer att besöka honom om 2 veckor igen. Då han är så liten. (vägde 90gram vid 1dygns ålder) Så inget är 100% säkert ännu, men troligtvis.
Mvh Emelie 

Åhh! Vad söt!!
Vill också ha en valp! (även om det kanske tar ett tag)
Avundsjukavundsjukavundsjuk!
Jag väntar på massa mer bilder och info! Hoppas allt går som det ska med er!
kjam kjam!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Grattis, så det var en liten bebba! Så söt. Väntar spännt på fortsättningen, och alla fina bilder som kommer att komma!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
ÅH vad roligt! GRATTIS!!
#3: Tack! :) Ska verkligen bli jätte roligt med valp i huset igen. Fler bilder kommer att komma om ca. 2 veckor. Då är han 6 veckor gammal. :)
#4: Tackar tackar! Fortsättningen kommer snart. Han har ju inte kommit hem ännu. Men har kommer att bli min framtida agility stjärna är det tänkt.
#5: Tack :)
BILD: *mums* Skor är gott tycker Viggos syskon. Lillkillen kan ses i högra hörnet.
Mvh Emelie 
Var kommer lille Viggo ifrån?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#9: Kennel Belger du Nord. Han kallas för Teddy på kenneln. :)
Hans far är: SUCH NUCH Sheldon Serio Comic
Hans mor är: Belger du Nord Magic Wind
Mvh Emelie 
Vad söt han är. =) Hur kommer det sig att ni tog en hane? Är det hela familjens eller är det bara din? Vad fränt och ha en plutt och en "stor" sheltie. =P
#11: Tackar :)
Hmm… Vet inte riktigt varför vi valde en hane. Men jag har varit inställd på att nästa hund ska vara en hane väldigt länge nu. Mycket därför att jag helst vill ha en hane som går i small i agility. Lille Viggo kommer, precis som Ronja, att bara vara min hund. Men eftersom jag fortfarande bor hemma så blir det ändå att familjen går ut lite då och då med dem m.m. Bara för att dom tycker det är så roligt. :)
Mvh Emelie 
Åå, vad härligt! Du en är en lyckans ost, och Viggo också ;)
Lova att bomba oss med bilder såfort du tagit några!
Hur höga är hans föräldrar?
Vad söt! :)
#14: Är inte riktigt säker på hur stora de är. Men gissar på att pappan är runt 37-38cm och mamman runt 35-36cm i mankhöjd.
Mvh Emelie 

ÅH gud hur söt!!
får "sheltie valpfeber". Underbar måste jag säga ^^
#17: Tack tack :) Längtar verkligen tills jag får hem honom
Mvh Emelie 

Guud vad kul! Hoppas allt går bra med honom! :D
Mvh Ellenfyrkant
Men grattis! Så underbart söt han är lilla killen
(nu blev jag aldeles nyss valpsjuk) ;)
Han är så fin! ;D
#22: Tack!
Nu är det endast 2 veckor kvar tills lillkillen är 8 veckor! Oj vad tiden går fort. Ska åka och hälsa på honom på Tisdag eller Onsdag igen. *längtar*
Mvh Emelie 
Men gud så liten och söt :D

#23 oj så kul. hoppas du kommer med fler bilder på sötnosen då ;) "nyfiken" blir sååå sheltie valp sjuk så det inte är klokt
#25: Såklart det blir massor utav bilder på sötnosen! Lille Viggo (eller Micro som han kallas ibland) är fortfarande minstingen. Och sätter sig gärna i matskålen har jag hört. Han är för söt 
Mvh Emelie 
Någon som vill se lite nyare bilder på lillkillen?
Uppdatering: Han väger nu, vid 6,5 veckors ålder, ca. 700gram. Han är så OTROLIGT liten! Hans syster väger ca. 1,5kg. Så det är liite skillnad 
Mvh Emelie 

#27 Är hans syster normal strl. ?
Vilken kennel kommer han ifrån (: ?
Men det är väl inte några nackdelar för dig heller, du ska väl bara jobba med agility!? :D Då kan det t.o.m. vara till fördel att ha en mini :D
Mvh Ellenfyrkant
#28: Tror inte det. Hon är rätt så stor för att bara vara 6,5 veckor tror jag. Viggo kommer från kennel Belger du Nord.
För mig kommer det troligtvis inte bli några nackdelar för att han blir för liten. Visst skulle det vara kul med en "normal stor" sheltie hane, men isåfall skulle den gå i medium. Och jag vill helst ha en hund som går i small. :)
Mvh Emelie 
Varför vill du helst ha honom i small? Det är ju varken lättare eller svårare att ha en smallhund. Eller är det för att Ronja går i medium så att det inte ska krocka vid tävlingar? =)
Idag har vi varit på besök hos valparna. Som nu har hunnit bli 6,5 veckor gammla. Vi har även beslutat att hämta hem honom 1 vecka senare, så att han är 9 veckor gammal då vi hämtar honom. Detta eftersom jag skall tävla den 25:e, och sedan skall jag till min pappa till stugan. Så vi hämtar hem honom någon gång den 30:onde Juni skulle jag tro. :)
BILD: Viggo älskar att tugga på skosnören. *ursäkta den dåliga vinkeln som bilden är fotad i*
Mvh Emelie 
Han är ju jätte söt!!! :D:D:D
#39: Tack :) Men är inte alla valpar underbart söta? ;)
Mvh Emelie 
#40, jo, uallafall Shetlie valpar! ;D Men dom är även söta som vuxna! :)
Jättesöt!

Gud hur söt! blir helt avis på dej =D det närmar sej tills du får åka för att hämta honom nu =D
#43: Tack! Ja, det närmar sig med stormsteg tills lille Viggo kommer hem. Han blir 8 veckor om ca. 7 dagar! Oj vad tiden går fort. Men vi har som sagt besämt oss för att hämta honom 1 vecka senare då han är 9 veckor. (alltså den 30:onde.) Jobbigt med denna väntan xD
Mvh Emelie 
Nu har vi fått lite ytterligare information. Viggo har vuxit till sig och är inte längre minst i kullen! Han är lika stor som sin bror nu (även om han också är rätt så liten) Så det kan hända att han "håller måttet" till utställning!
Nu har han även Viggo blivit vaccinerad, besiktiad, chippad och ögonlyst. Han och hans syskon hade alla u.a på ögonen!
Sedan så är han även en utav de gladaste valparna i kullen har jag hört, svansen går hela tiden fram och tillbaka :)
åhhh… Jag som så gärna vill hämta hem honom imorgon. 
Mvh Emelie 
#45 låter som ni valde rätt valp då :) Alltid bra med en glad liten krabat.
Vad roligt att höra, du måste visa massor av bilder på sötnosen sen när du fått hem honom

Vad roligt att allt är bra! Länktar tills vi får se massor med bilder på han :)
Vad kul, förstår att du längtar ;)
#46: Jag tror vi valde rätt. Det känns som det i alla fall :)
#47 & #48: Självklart blir det massor med bilder då han kommer hem :)
Mvh Emelie