Midsommar
Godmorgon alla.
Vad gör ni i Midsommar, jag fräffar mina barn och grannar, äter sill men färsk potatis, och hundarna får något extra att äta, Blir nog ingen midsommarstång detta år, för dåligt med blommor här. Men sjunga och ha roligt kan man göra ändå.
Hoppas på att solen kommer så vi får lite varmare väder igen.
Ha en trevlig dag.
PS nu börjar det synas på tikarna att det är valp på gång.
Midsommarafton kommer jag jobba 14-20:30 så då kommer vi bara ta det lugnt, kanske se en film och äta något gott. Midsommardagen ska vi enligt tradition och äta till morföräldranas villa. Turbo kommer äntligen få hälsa på morbrors border collie nu när han är vaccinerad :) så det kommer säkert bli en bra midsommar för oss, hoppas det blir det för alla andra också. Och så hoppas vi på solsken!
Imorgon åker jag iväg tillsammans med min faster till stugan. På torsdagen kommer alla mina kusiner, och deras flickvänner/pojkvänner kommer också att följa med. Såklart kommer det finnas många hundar också. Shelties, PONs (Sigges ras), Golden retrivers, blandraser och även en shar pei valp :) På Söndag blir Viggo 8 veckor gammal! Tyvärr kommer det att dröja 1 vecka extra tills vi hämtar honom. *suck*
Det första jag ska göra är att ta kanoten ut till en ö tillsammans med Ronja. Ta med fiskeprylar o sånt. Och hoppas på lite fiskelycka. :) Sedan får väll jag gå och plocka massor med blommor gissar jag på. O fixa iordning midsommarstången någon dag också såklart :)
Men eftersom jag är i stugan under denna vecka, och även slutet utav nästa vecka, så kommer jag vara väldigt oaktiv på sheltie.ifokus. Kommer ta med mig datorn, men kan inte lova att mitt internet funkar där ute. *det krånglar ibland då vi är där*
Mvh Emelie 
Midsommar! Vad härligt det låter. Vi skulle till Kolmården under midsommar. Men nu vet jag inte. Har blivit så förskyld och ont i halsen och min mamma ännu på sjukan, så vi får se om det blir eller om vi kommer att ta fram det lite.
Men visst är det en fin helg midsommar! Jag hoppas ni alla får en underbar midsommar. Ni glömmer väll inte att plocka era blommor till att ha under huvudkudden!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

På Torsdag åker jag till Grebbestad. Där firar min familj midsommar med låtsasmorfar Kalle, vet inte om det blir mer släkt iår. (: Vi går till den stora ängen där midsommarfirandet är varje år i Grebbestad. Haha och självklart ska vi träffa Bert Karlsson iår igen! XD
Sen går vi hem till Kalle och äter gott och har trevligt! :D
Mvh Ellenfyrkant

Vi brukar alltid fira midsommar i Laknäs i Dalarna, men så blir det inte iår tyvärr :/ Ska till en kompis i Gävle och grilla och ha trevligt istället.
Om ni sett Mjau kattmatpaketen, de gula med ett hus på framsidan så är det vårat hus i Dalarna :)

Men Ida, nästa år ska vi till Laknäs! Vi har bokat det med Jonas! Det är bara att hänga på kusin-systarna! Packa mamma, pappa och bröder med familjer oxå!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#0 kul med valpisar! :D
själv är man på läger och vad som händer på just midsommar där.. det återstår att se. :)
På midsommarafton är jag och kollar på gällivares internationella utställning. =) Min moster ska ställa ut sin aussie och Enyas och Tindras bästis Rasmus (dvärgpudel) ska också ställas. Så vi ska titta på shelties, aussies, pudlar - i alla storlekar och ev. havanaiserna. Sen får man se om vi hinner med några fler. Hoppas bara att dom släpper in oss, Enya är ju bara 4 månader då. Då ska jag fota vovvar med min storebrors Nikon D60.
Angående bilden; fråga inte ens vad som händer med Tindras öron på bilden för jag har ingen aning. =P
Jag ska också på Internationella utställningen i Gällivare, på fredagen ska jag kolla på Sheltie och Aussie och på lördagen ska jag jobba i fiket på utställningen. På söndagen har vi Brukshundsutställning här (i Gällivare) ska dit och titta.
Du får ta med dig Enya in på utställningen om det gått 2 veckor sen du vaccinerade henne, men ta med vaccinations intyget, annars kommer du nog inte in med henne. Jag har tänkt ha med Saga på fredagen och sen på söndagen och titta på utställningen på BHK Malmen.

På midsommar är vi alltid i stugan, med alla mygg :) Äter gott och sen på kvällen spelar hela stugbyn kubb :) Jätteroligt!
#9 Okej, vad bra. =) Det är mer än 2 veckor sen hon vaccinerades så det är ju lugnt. Kommer bara ihåg att vi inte fick komma in med Tindra när hon var liten men hon är ju född i april. Dessutom gick det väl kennelhosta då. Men då ses vi säkert där!
På midsommar som blir det mest jobb, men om tiden räcker till så kommer vi nog att vara vid sommarstugan oxå =)

#5 Nu googlade jag bah förreh' Men det är bara katter på paketen x] ?
Mvh Ellenfyrkant

#13 Det är den här påsen:
#5 nej vad nice att få ha sitt hus på ett paket :D

#14 Haha! :D Hur blev det så? Blev ni tillfrågade bara eller har ni gjort nånn anmälan eller så :P ??
Mvh Ellenfyrkant

Haha så har man träffat och pratat med Bert Karlsson iår igen! :D
Mvh Ellenfyrkant
Bert Karlsson?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#18 :O BERT KARLSSON! XD Talang? Ica raklamen? Ehmm… författare XD !?
Mvh Ellenfyrkant

Nej, en dag så var den bara där :) Det hade varit någon tävling där man skulle skicka in en svensk sommarbild. Då hade någon tagit kort på huset och skickat in och den vann :)

#20 Haha jaha, så konstigt det kan bli, hur reagerade du när ni upptäckte det då XD !? Att erat hus var på en kattmatsförpackning lixx. :P
Mvh Ellenfyrkant