Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettlek-och-rörelse
Läst 964 ggr
Niini
2008-06-23 23:37
0

Agility

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var första gången Turbo testade lite agility. Lite skeptisk var han allt i början att gå upp på ställningen, men så småningom blev det rätt kul. Tror det kan gå riktigt bra sedan iom att han är så ivrig att testa.
Och nån här i Vasatrakten som kan berätta var Botnic Agility Club har sin plan?! Eller ska vi gå med i Vaasan Agility-seura?

Ressu
2008-06-23 23:50
0

Bac har sin träning på högbacken. (vid ändan av älgvägen tror ja de blir).

Du ska vara lite försiktig med att ha valpen att klättra på a-hindret. Dom är inte riktigt utvecklade för det som valp.

Har du tänkt satsa på att börja tävla inom agilityn eller bara som hobby? Tänkte bara vilken förening jag ska rekommendera? Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Niini
2008-06-24 15:39
0

#1 vet inte riktigt ännu, skulle nog vara kul att tävla nu som då :) Beror lite p hur intresserad Turbo/jag tänker bli i tränandet. Men kanske hobby och lite tävling nu som då skulle bli en bra kombination :)

Ressu
2008-06-24 18:12
0

Om du tänkt satsa lite mera "allvarligt" på agilityn så rekommenderar jag nog VAS. Dom har kunniga skolare och dom är väldigt aktiva inom agilityn.

Så finns ju oxå OCA men dom tar inte in nya medlemmar nu efter vad jag har hört.

Sen finns ju som sagt BAC och VKK. Dom är mera på nivån sidohobby.

Hoppas detta hjälpte lite =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Niini
2008-06-24 18:19
0

Hjälpte nog en del :) Men för att vara ännu lite jobbigare, är VAS så finskt som det verkar? isf får nog matte lov att gå lite finskakurser först xD

Ressu
2008-06-24 18:21
0

#4 Nejdå, där finns många som talar svenska =). Och största delen av dom är tvåspråkiga eller förstår svenska mycket bra =)

// Ressu
kennel Westtorpets