God dag 24 juni 2008
God dag allesammans.
Här ligger det åska i luften så kommer inte att vara inloggad sålänge idag. Men en liten dos av sheltie iFokus måste man ju iaf få
.
Hur var midsommaren?
Ha en bra dag allesammans!

Go dag på er allihopa!
Imorse vaknade jag av regn som jag har gjort i flera veckor, känns de som. Suck. Så jag drog täcke över huvudet och sov lite till ;) Idag ska jag bara ta det lungt innan fotbollen, för i helgen är det psg :D (Piteå Summer Games) Jätteroligt :)
God dag!
Midsommaren var lugn och bra :) idag har jag varit i jobb och kvällen ska spenderas med lite vardagsträning. Sen så har jag/sambon varit tillsammans i 3 år 7 månader idag (tokig som ännu räknar? so what!) Men det är inget emot mommo/moffa som firar diamantbröllopsdag (60 år) idag!
Ha en bra dag alla!

#2 Grattis till dig och sambon, och din mormor/morfar! Inte dåligt :)
God kväll!
Idag har det varit uselt väde, bara regn och mulet. I alla fall bättre än när det åskade i helgen.
2 hundar hade rymt från sin hage idag (dessa hundar rymmer hela tiden) och rusade fram och morrade åt mig då jag var hos kaninera.. Då blev man inte så glad, Totte blev livrädd och satt och darrade i sitt hus, stackarn.. Oansvariga djurägare bör inte finnas.. Hundarna sprang som tur var iväg sen.
Har inte gjort så mycket idag eftersom det varit så dåligt väder.. Ikväll ska vi kolla till kaninungarna som kom i förrgår igen. Det var 7 stycken :)
God dag!
Har inte hunnit logga in idag på sheltie.ifokus. Har varit hos vår granne och kollat på hennes 4 veckors gammla sheltie valpar. SÅ EXTREMT FINA! Säjer jag bara :) Fick lust att plocka med mig en hem. Idag har vi införskaffat en stor valphage till Viggo. Lillfisen väger nu endast 1000g!! En "normalstor" sheltie valp bör väga runt 1,5 - 2,5kg! Så jag tror Viggo blir miniatyr. (kanske runt 28cm i mankhöjd bara)
Idag har vi även varit på klubben och tränat lite agility. Det gick kanon bra! Får hoppas att det går bra imorgon på den officiella agility tävlingen med Ronja. Håll tummarna för oss!
En annan rolig sak… Jag har fått tillgång att bli handler till vår grannes sheltie kennel (yes, ni hörde rätt. Hon har ansökt om kennelnamn. Får se när de registrerats bara) Så nu blir det kanske lite mer utställning som jag åker på. Och ställer några utav hennes hundar då det behövs. :)
Mvh Emelie 
#5 oj, bara 28?! Turbo är t.o.m. större än det nu :O Och lycka till imorgon med Ronja, håller tummarna!

#4 Han växer och växer ;) Hoppas alla tummar och tår! :)
#6: Ja, kanske bara 28cm x) Han kommer troligtvis (man kan ju aldrig vara säker) bli något sådant som vuxen.
Mvh Emelie