Utställning?
Har aldrig tänkt börja på allvar med att ställa ut Turbo, men funderar på att nån gång fara bara sådär och se vad domarna skulle säga. Men vår lilla sötnos har en del "skönhetsmissar" (eller sånt som jag tror kan vara) t.ex. ett öra vippar mer än det andra (tror vi, ser ut så iaf), hans "krage" är för liten, han har väldigt mycket svart på svansen och säkert något mer som vi inte sett/vet :P Dock har han båda testiklarna, fina tänder/käke/bett och så kan han stå väldigt fint (när han själv vill d.v.s.).
Jag tycker att ni skall ställa Turbo. Alla hundar har små skönhetsmissar. Hans pälsfärg är det inget fel på, och sedan är han valp. *alltså inte färdigutvecklad* Så hans krage (om du menar pälsmässigt) kommer med tiden. Tänk på att träna på att gå fint i kopplet, stå still (valpar behöver inte stå still så länge. Domare brukar förstå om de inte står still som en vuxen hund) och stå på bord. Domaren skall kunna kolla tänder och känna och klämma lite här och var på hunden.
Mvh Emelie 

Om ni är intresserade av utställning är det klart ni ska ställa honom, sen märker man påvägen om det är idée att fortsätta eller inte! Jag tkr han ser fin ut. Känns som att han kanske har lite "stor" nos. Men det kan han växa i isåf. svårt att se på bilder. Öronen är nog lite tunga tror jag men om det är ett problem är inte säkert. Du kanske har turen att slippa limma/ "kludda" istället. Så dem med tiden reser sig och blir i rätt "vippning". Svansen gör inte ett dugg! Zigge hade kolsvart svans ända tills han började få lite mer päls på den. Den var verkligen KOLSVART! Med vit svanstiopp. Såhär ser det ut idag (se bild.)
Mvh Ellenfyrkant