Vad kan det vara?
Igår upptäckte jag att Tindra har ont någonstans. Hon har flera gånger under gårdagen skrikit till och tittat bakåt. Jag har kännt igenom henne och hon har inte reagerat nåt speciellt då (men sen så är hon ju också en otroligt hantervänlig hund som brukar stå kvar snällt vad jag än ska göra med henne.). Hon haltar inte och när hon springer ser hon ut som vanligt. Däremot så är hon sur mot andra hundar. Idag så fräste hon åt en schäfervalp på ca 5 månader som hon har träffat flera gånger förut och aldrig reagerat på och även åt en Colliehane som hon också träffat förut.
På utställningen förra helgen så var hon jätteglad och slet och drog för att hon ville hälsa på alla shelties men när hon väl fick hälsa på dom så fräste hon åt dom trots att dom inte var i baken på henne.. Det kanske var på grund av att hon hade ont? För hon har ALDRIG fräst åt shelties någonsin..
Är det nån som har en aning om vad det kan vara för nåt?
Sen kan jag också lägga till att hon heller inte verkar orka lyssna på mig när jag säger nåt åt henne. Så jag kan inte ha henne lös för om jag ropar på henne så är det nästan som att hon är döv, hon kommer inte alls. Samma sak när jag har gömt mig nånstans för att hon ska komma och leta mig, hon bryr sig inte ens om att jag har gömt mig utan travar på vart hon vill som ingenting. Vet inte om det är på grund av att hon har ont eller om hon bara är trotsig denna vecka..
Hon har inte öroninflammation då? Eftersom hon inte verkar höra. Har ingen aning om vad det kan vara:( Du kanske borde höra med veterinären?? Verkar hon vara dålig, alltså sjuk?
Hon hör alldeles utmärkt när jag viskar "ska vi gå ut?" (har provat) så hon hör. Hon väljer bara att ignorera mig.. =P
Annars så verkar hon inte må dåligt. Är kanske lite lugnare än hon varit tidigare, men jag vet inte..

Oj, hoppas de inte är något allvarligt :)
Kan det sitta i ryggen? Då hon tränar agilty.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag har varit och tränat agility med henne idag och hon var otroligt taggad. Hon har nog aldrig varit så snabb som hon var idag. Hon rör sig helt obehindrat. Jag har kommit på att det kan vara så att Enya hara bitit nåt sår på henne nånstans under pälsen som kanske gör ont när huden "spänns". Ska söka igenom pälsen på henne sen.
#6 Då kan du glöma ryggen.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Analsäckarna skulle jag tro… Kolla med Lillemor om det…