God kväll 27 juni 2008
God kväll allesammans.
Nu är det då fredag. Vad har ni för planer inför helgen?
Själv ska jag på 50-års kalas imorgon och så ska jag som vanligt jobba.
Ha en superbra fredag och en bra helg!
Jobb och jobb. Där emellan ska jag försöka med lite mys med mina killar :)
Agilitytävling lördag-söndag. =) Har till och med varit tvungen att köpa en ny bur åt Tindra pga det. Hon har ju bara haft en Canvasbur men nu har hon en sån här bur:
Och den är i storlek för Boxer: 92,5x57,5x65,5 cm
Storleken mindre, alltså för Beaglestorlekar: 77,5x48,5x57 cm var preciiis för liten. Den hade behövt vara kanske 3 cm högre. =P
#2 Har en likadan hemma men dock det mindre måttet. Räckte bra till för både Ressu & Poitsu. Har varit väldigt nöjd med min =)
Lycka till på tävlingarna. Ska hållla tummarna för er.
#2: Lycka till på tävlingen! Vi håller tummar och tassar här hemma.
Jag skall nog inte göra så mycket. Paddla en del kanot hade jag tänkt, fiska lite och sedan åker vi hem på Söndag kväll. Då skall jag göra iordning valphagen som vi har köpt. Idag fick jag en riktig natur upplevelse! Så otroligt var det! Precis utanför vår brygga (ca. 3 meter utanför) dök en stor vacker fiskgjuse ner i vattnet och fångade en fisk. Sedan såg jag bara en stor fiskrygg som dyker neråt och drar med sig fiskgjusen ner under vattnet!
Sedan ser jag hur fiskgjusen kämpar för att komma ovan vattenytan och flaxar allt den kan. Sedan drogs den ner en aning igen och började föras mot vassen! På något otroligt sätt lyckades den tappa taget om fisken och lyfter upp ur vattnet. Jag har aldrig varit så nära en fiskgjuse i mitt liv. Denna vackra fågel är en utav mina favorit fåglar. Så detta var verkligen en upplevelse för mig. Synd att jag inte hade med mig kameran bara…
Mvh Emelie 

#2 Lycka till Sparkling_Tindra!
#4 Häftigt! Fast det var lite synd om fiskgjusen. Fick gå med tom mage idag.
Själv har man varit hemma och slöat lite. Gjorde lite godisletande i trädgården och sedan lite senare så gick vi en långpromenad. Men det regnade så mycket.
Där vi bor så går e45:an och vi brukar gå längs den vägen ibland. Finns väldigt mysiga vägar bredvid. Men när man går på 45:an så kör ju bilarna som galningar. Dom kör om ledarbilen preics när den är som närmast oss. Lastiblar skvätter vatten eftersom den inte orkar flytta sig längre ut på vägen. Även om den inte möter någon bil.
Jag hörde en bil tuta och jag tittade bakåt för att se vad det var då susade den förbi mellan mig och ledarbilen och både jag och hundarna hoppade till. Blir så sur när dom gör så där.
Det är en lång raksträcka och jag förstår inte varför dom måste köra om JUST där vi går.
Jaja, det finns faktist goda människor med. En del saktar ner och smyger förbi. Andra kör långt åt sidan.
Men en del får nog gå om körlektionerna eller nåt.
Vi kom hem hela iaf. så nu väntar lite mys och fästingplockande.
Ha det bra alla ifokusar!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#3#4#5 Tack så mycket. =)