God morgon 29 Juni
God morgon!
Idag vaknade jag tidigt och gick ut med Ronja på morgonpromenad. Och gissa vad vi såg? Två små söta rävungar med sin mamma! Så otroligt söta! De hoppade och lekte tillsammans. *bilder kommer snart* Sedan fick rävmamman syn på mig och Ronja. Men de sprang inte iväg. Utan bara kollade på oss i säkert 4 minuter. (då stod vi på ett avstånd på ca. 20 meter från varandra) Sedan gav mamman ifrån sig ett skall och sprang ut på fältet tillsammans med en utav ungarna. Men en utav ungarna stannade kvar och tittade på oss. Och till min stora förvåning sprang den emot oss! Men sedan gav Ronja ifrån sig ett skall då rävungen var ca. 10 meter framför oss. Då sprang den efter mamman och syskonet. Nu ska jag packa inför vår resa hem till göteborg igen. Imorgon hämtar vi hem Viggo! :)
Mvh Emelie 
Vad spännade att se vilda rävungar :)
Jag (och många andra) förväntar mig bildbomb imorgon/övermorgon :)

#0 Wow! Vad häftigt!
Jag skulle nog bli rädd eftersom jag är så osäker med vilda djur. Hoppar t.o.m till om jag ser en hare.
Hrm….när jag var mindre så blev jag rädd när jag såg harbajs.
Men idag ska jag till en hästhopptävling och ta lite kort. Ska bli roligt. Får se om det blir några bra bilder. :)
Ha det bra alla ifokusar!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Jag vill också se rävungar, har aldrig gjort det fast att jag bor i skogen…
Vad kul att ni hemtar Viggo imorgon, längtar efter massa bilder på honom =)
#2 Jag är också osäker på vilda djur, fast att jag hört att dem är mer rädda för oss än vi för dem. Jag skulle blivit jätterädd om jag sett en älg ute i skogen. En gång mötte jag ett rådjur som skuttade framför mig, riktigt orange i pälsen, jättefin var den. Men jag blev livrädd och sprang hem.
Idag ska jag sköta om alla fuchsior som jag och mamma har, vi samlr på dom. Har ännu "bara" 170-180 olika sorter, och många dubletter. Hehe, vi är galna vi;) Sen ska jag så klart ut med hundarna också. Nu ska jag gosa lite med kattungarna=)

#3 Jag har faktist bara sett råddjur när jag varit ute med hundarna. Två gånger skrämmde dom oss med sitt skällande och skuttande. Men vi lever än. :)
Har ni också kattungar? Här hemma har vi fyra små sockersöta kisemisar. 5veckor nu.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Japp, här finns 3 kattungar:) De är också 5 veckor, eller rättare sagt, en är 5 veckor och 2 dagar. De andra 2 är 5 veckor och 5 dagar. 2 är adopterade, det är bara en som är vår egentligen. Men man kan ju inte låta nån avliva de små liven:)
Detta är Mira på Bilden, den yngsta:) Svartsköldpadda är hon, men vet inte om det även heter Tigrerad Svartsköldpadda… är dålig på färger;)
Nu är jag hemma igen. Håller på att lägga in bilderna på datorn. Så snart kommer det lite bilder :)
Vilka söta kattungar du har där hemma Starfall!
Mvh Emelie 
Vilka söta kattungar!
I dag har jag varit ute och ridit större delen av dagen. Nu ska jag varva ned för att sedan se på den spännande fotbollsfinalen i rutan. Ha nu en bra söndagkväll.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#8, #9 Ja, de är underbart söta:) Just nu klättrar de på mig alla 3, och Max sliter mig i håret;) De är för söta^^
Verkligen fina kattungar Starfall.
Ronja06 Verkligen kul bilder med rävungarna. Samt vilken fin syrra Ronja har.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
NATTI NATTI PÅ ER ALLA. MEN EN FÖRHOPPNING OM EN GOD SÖMN OCH FINA DRÖMMAR.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Precis som medde säjer jag nu god natt till er alla! Imorgon hämtar vi hem Viggo, men eftersom min mamma jobbar på morgonen och förmiddagen så kommer vi att hämta hem Viggo lite senare under dygnet. Åhh vad jag längtar. :)
Mvh Emelie 

Hejsan på er!
Idag, eller igår om man ska vara noga *tittar på klockan* så har jag kommit hem frå Piteå Summer Games! Fy så skoj vi har haft :D Matcherna gick inte alls bra, åt fanders. Men men, roligt har vi haft :) Nu ska jag bara ta och soova!
¤15 Åh va roligt :D:D