Hur långt?
Hur långt orkar din hund vara ute och promenera? ( i timmar)
Det beror på vad vi gör på promenaden. Mickey är ju inte så gamal, och han far ju som en blådåre ute ibland. Då tar orken slut ganska fort. Men jag ökar på mina promenader vartefter han bli äldre. Så för mig är det svårt att säga timmar. På grund av går vi lugnt och fint eller är han lös och busar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tindra har jag aldrig lyckats trötta ut med promenader trots åtskilliga flertimmarspromenader så jag kan inte heller riktigt svara i timmar. =P
Okej :) Det är bara lite intressant att kolla hur många timmars promenad dom orkar, eftersom att jag har tänkt skaffa en Sheltie, sen när man kollar på storleken, så undrar jag liksom hur långt dom orkar gå, eftersom att jag är ute flera timmar nästan varje dag, så då vill jag också ha en hund som orkar hänga med ut några timmar =) Och det verkar ju så! :)
En karl som mamma känner har en sheltie och han sa att sådär 45min - 1h tre gånger om dagen är ungefär vad hans sheltie behöver. Med Turbo blir det allt från 15min till 2h, beror som tidigare sagt helt på om man busar eller faktiskt går. Och såklart hur mycket tid man har, om det bara är för att göra behov eller faktiskt vara ute.
#4 2h för eran Turbo tycker jag låter på tok för långt, han är ännu bara en valp.
Ronja brukar inte tröttna på flera timmar. Ronja älskar att promenera, så jag tror aldrig att hon blivit "trött" och inte orkat mer.
Mvh Emelie 

Tiini tröttnar inte fort. hon kan nog hålla på i flera timmar i sträck utan att tröttna. =)
#5 2h blir det när vi busar och bara annars är ute i solen :) en promenad går oftast på ca 20 min.
De vanliga promenaderna jag brukar gå med hundarna är 1-2 timmar, och då blir inte vovvarna trötta.
En gång hade vi vandringsdag i skolan, då skulle vi gå 1 mil. Vi hade pauser och så, men sammanlagt var vi ute i 7 timmar, men Frankie visade inga tecken på att vara trött. Däremot när vi kom hem slängde han sig i korgen och sov måånga timmar;)

Haha Zigge kan gå hur långt som helst känns det som XD
Mvh Ellenfyrkant

Våran hund, han kan gå himla länge ;) Efter som han kan lunka på i skogen en hel dag under jakten :)

Jag har aldrig nått den yttersta gränsen på Zelda. Det vill jag inte heller.
Antar att hon kan gå länge i alla fall. För går man i en timma så så fort vi kommer hem så springer hon och hämtar en boll eller leksak och vill leka. Men eftersom hon bara är 9månader så blir det högsta bara en timma. Det blir längre sedan. :)
Hon blir tröttare över att använda huvudet så vi brukar köra lite spår övningar längs promenaden. -Uppskattat-
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#12, vad fin hon var! :)

Lussi och Zeke tröttnar aldrig känns det som. Dock tar vi ju inte så långa med Lussi just nu…
#14 Hej Emmeli kul att se dig här inne igen, det var ett tag sedan! Hoppas allt är bra med dig och dina hundar. Ska ni till sthlm nu i helgen?
Vill även påminna att Lillmalin ej kan svara i denna tråd, även om hon är Ts då hon ej finns kvar på iFokusnätverk.
Mickey pustar och har det ganska jobbigt i värmen.

#15 såklart jag skall med! Vill ju se Zeke tävla igen! :)
Då kommer vi nog att ses i helgen!