Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 703 ggr
Ronja06
0

God morgon! 4/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas ni alla har sovit gott. Det har jag gjort, detta är första natten som Viggo sover helt igenom utan att vakna eller "göra inne"! Vi vaknade först klockan 07.30 av att han ville gå ut.

Idag ska jag iväg till stranden igen. Det är underbart väder och redan otroligt varmt. Vi har beslutat oss för att grilla vid stranden, bada och självklart busa med hundarna! :)

Mvh Emelie Förlägen

Niini
0

God morgon!

Ikväll ska jag i jobb, men innan det ska jag föröska städa bort lite kloakbakterier. Hade propp i rören igårkväll så det forsade kloakvatten i halva lägenheten.. Läs här.

BrightGloria
0

#1 mysigt.

Jag ska packa ner halva huset i lådor. Hålla ordning på huset. Dammsuga och ev. tvätta golvet, diska, stimulera hundarna, rensa kattlådan var tredje timma, underhålla min uttråkade lillebror och klippa gräset. Så jag har fullt upp i dag.
Jag klämmer in en långpromenad lite senare på dagen istället. Det ser ut att bli varmt idag. Kanske ska man ta sig ett dopp i dag med.

Ha det bra alla ifokusar!

Bild: Syns inte så bra. Men det är Zeldas nya lekkamrat.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

SparklingTindra
0

#1 Usch då.

#2 Nej vilken söt liten kisse. =)

Idag ska jag börja leta fram sakerna som vi ska ha med när vi åker till sundsvall på söndag. Och hör och häpna: Jag lyckades komma ihåg att ringa till veterinären idag och fråga om Postafenet! Jag kom in precis 5 minuter innan telefontiden skulle ta slut.

Så här kommer doseringen om det är någon annan  som har en åksjuk liten stackare:

1 tablett per 20-25 kg. En hund på 5 kilo kan man ge en fjärdedels tablett åt. Ge tabletten 1-2 timmar innan avresa.

medde
0

God dag på er alla! Vilka fina bilder ni lagt in! Ja då förutom bil i #1 Vilken tradgedi! Tänker på dig i allt elände!

Fick ett samtal från emma93 som är på World Dog Show. Det är tydligen helt i kaos där. Så trångt med månniskor och hundar. Så jag väntar med mitt besök till eftermiddagen att åka dit. Men vi håller alla tummar för emma93 som är där. Även Zeke ska väl finnas där i mångden.

Nu skall jag strax ut och njuta av det fina vädret. Även om det är för varmt för mig.

Må bäst alla!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jojsan
0

God dag!

Nu är det soligt och fint så nu ska jag ut och vara med kaninerna. Såklart även mata kaninungarna som lever och mår bra än. Har inte haft så mycket tid att kika in här då kaninungarnas matning tagit på krafterna.. :) Hoppas ni får en bra dag!