Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: beteende-och-lydnad
Läst 1347 ggr
Ressu
0

Hur är eran hund mot andra hundar?

Jaa, som rubriken lyder så fundera jag hur era hundar är mot andra (då menar jag okända hundar som ni möter)?

Poitsu är ganska "rasistisk" av sej. Hatar nästan alla hanhundar förutom sheltie. Tycker inte om att möta andra hundar sedan han blev attackerad av en golden retriver som valp!

Ressu är ganska likgiltig mot andra hundar sålänge dom inte mopsar upp sej mot honom. Men shelties gillar han, blir överlycklig då vi möter en sheltie Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

KajsaM
0

Får man svara fast man inte har sheltie? :)

Ressu
0

#1 Klart man får =) Just där lyder ju rubriken hund och inte sheltie Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

KajsaM
0

#2 Haha dum jag är :)

Viggo han älskar andra hundar, kanske lite väl mkt ibland så dom inte tkr om han :P De spelar ingen roll vad för ras, liten eller stor, tik eller hane. Nackdelen är att han tror att alla älskar han också, men de är det inte alla som gör :)

Niini
0

Vissa hundar vill Turbo ta en stooor omväg kring medans andra ska han så nära det bara går och skälla som sjutton!

GuUuLd
0

Hugo verkligen älskar andra hundar speciellt om de är i samma storlek som honom eller mindre. En del större hundar kan han vara lite rädd för i början.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Starfall
0

Frankie älskar andra hundar:) Han sliter och drar i kopplet för att få träffa dom, så det gäller att vara på sin vakt ifall den andra hundens ägare inte vill att hundarna ska få hälsa eller om den andra hunden visar tecken på aggressivitet.

Pyret bryr sig inte om dem, men vill heller inte gärna hälsa. Hon vill bara vara med Frankie:)

Ronja06
0

Ronja har förändrats bara på de senaste månaderna.  Förut så ville hon inte hälsa på några andra hundar än shelties. Men nu har hon börjat visa lite intresse för andra hundar utav annan ras.

Anntingen bryr sig inte Ronja om en annan hund, eller så visar hon stort intresse.

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

Zelda känner ingenting mot andra hundar just nu. Hon tittar på dom och sedan struntar hon i dom.

Stintan där emot vill göra sig stor och mäktig. Morra och skälla m.m m.m Men jag försöker att vänja henne med det nu, igen. Hon var jätte duktig förut men sedan vi flyttade till ett "hundfirtt" ställe så glömdes det visst bort.
Hon blev nämligen påhoppad av en ilsken spets en gång och blev biten. Sen fick hon problem med höften när hon var valp för att en labrador sprang in i henne.
Så man förstår henne, men så fort hon fått hälsa så är det inte mer med det sen.

Själv så försöker jag hålla mig så lugn som möjligt. Bara gå vidare liksom. Sen undviker jag att hälsa nos mot nos. Särskilt på promenader. Då är det bara vi tre som gäller. Ingen annan ska "störa" våran promenad när vi har som roligast.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

SparklingTindra
0

Tindra ha alltid levt med tron om att allt och alla älskar henne. Men sen blev hon biten för andra gången av en schäfer och sen dess så har hon blivit skällig och ibland även morrig mot vissa hundar (ett tag var det i princip alla) när hon ska löpa. Så nu har hon varit så väldigt länge; från innan senaste löpet och är det fortfarande lite grann eftersom att hon har valpat och dessutom har kvar Enya. Men hon är inte arg mot hundar, hon bara låter. När dom kommer nära är hon bara glad och trevlig.

Enya är fortfarande ganska feg mot hundar hon inte känner. Dom får alldeles preciiis nosa på henne sen viker hon undan. Hundar hon känner bara dyker hon på och vill leka.

Emmeli
0

Lussi backar bakåt om det startar bråk eller någon försöker mucka, men är annars väldigt framåt, Zeke springer rakt fram och hälsar!

Jennifer89
0

Tiini antingen ignorerar dem som om de inte fanns eller så vill hon bara leka med alla hundar som hon möter.

bima69
0

Qina som blir 12 år (på torsdag) går stolt fram med svansen hög till alla hundar, om jag inte stoppar henne. Hon skyddar dom andra hundarna och ska hälsa först, om nån hund försöker gå fram till Nixon el Saga utan att hon har "godkänt" dom först går hon emellan dom om hon kan.

Nixon (Aussien) han blir överlycklig för alla han möter utom en Finnspetshane som bor på grannkvarteret, den är helt galen när den möter andra hundar och Nixon svarar mot honom. Sheltie älskar han spelar ingen roll om det är hane el tik el om dom är snälla el inte…

Saga går gärna fram till andra hundar, men är dom väldigt ivriga och stöckiga kan hon tveka lite.

Men det är sällan och aldrig det händer att Nixon el Saga får hälsa först eftersom Qina nästan alltid är lös. Och dom gånger jag stoppar henne brukar inte dom andra hundarna heller få hälsa.