Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 914 ggr
Niini
2008-07-09 07:17
0

God morgon

Helst skulle jag bara säga god natt, är allt annat än en morgonmänniska och att börja jobb kl: 7 är verkligen inget för mig. Men, som sagt, jobb 7-15:30 sedan kommer jag antagligen somna på soffan. Vet inte alls vad mina killar ska hitta på idag, regnet bara öser ner.

Nästan så jag låter negativ idag?! :P Hur som helst så ska ni alla ha en bra dag!

BrightGloria
2008-07-09 11:37
0

Tack tack!

Ska snart åka iväg och besöka min ena syster. Ska hämta lite saker och ev. ta en liten fika. :P
Sen så ska vi försöka gå en långpromenad när mamma åkt till jobbet sen.
Efter det så kommer vovvarna få vara ensama i någon timma då jag ska cykla och rida. Dom skulle få följa med, men dom är inte tränade för det. :)

Får se när mamma är ledig nästa gång så kanske vi kan åka till brukshundklubben och visa Zelda sina hinder. :) Att gå över en planka som står över en vinglig hink är deffenitivt svårare än att gå på en riktig vippbräda, så jag får hoppas på att hon klarar det utmärkt.

Ha det bra alla ifokusar!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ressu
2008-07-09 12:13
0

God dag allesammans.

Håller med inlägg #0 att här öser regnet ner. =( Ikväll ska vi på en inofficiell agilitytävling med Ressu så hon som ska låna honom inför finska ungdomsmästarskapet får träna lite =). Håller tummarna att regnet ger med sej till kvällen…

Ha en bra dag allesammans =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ronja06
2008-07-09 12:38
0

God dag!

Här regnar det.. *tråkigt* Idag ska jag iväg till min kompis som jag inte har kunnat träffa på ca. 6 månader! Så det kommer bli kul, tar med mig Viggo och Ronja såklart :) Så mycket mer ska jag nog inte göra, imorgon ska jag försöka träna lite mer agility om vädret tillåter. (fast jag åker nog även om det regnar) På Lördag ska vi iväg på officiell agility! :) Nästa vecka är det "värmlandsoppet" 17-20 Juli. Officiell tävling :)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
2008-07-09 13:15
0

åhh… Blev just jätte nervös! Det är 2018 starter varje dag i Värmlandshoppet!! Förvånad

Mvh Emelie Förlägen

Emmeli
2008-07-09 18:21
0

God morgon!
Igår kvälls var jag riktigt trött, och det gjorde inte saken bättre att jag var den enda som inte skulle jobba, vilket resulterade med att jag fick vara barnmorskan till våran ena katthona som fick sina ungar. Hon skall nämligen alltid ha en som ligger och tittar på henne medans hon föder. Och jag måste säga att hon var riktigt duktig på att föda, och det gick relativt snabbt! 2 timmar ca, och då fick hon 4 ungar, och hon är ca 12 år. Så nu har vi små kissar i huset, så gudomligt söta!

Och lagom när jag somnat i natt, tror ni inte att det börjar stökas i huset då? Mamma och pappa som skall jobba, samtidigt som våra kompisar från Lund och deras sheltie traskar runt och skall äta frukost och duscha. Ingen sovmorgon för min del i alla fall!

KajsaM
2008-07-09 19:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Imorse ringer min kompis och säger att de är varmt och solen lyser :D Wihoo! Startar datorn, lägger in några bilder på min pixbox, äter lunch och går ut och solar! Efter ett tag ringer Markus och skulle ha ut mig, så på med kläder och ut :) Drog upp linnea, sen agnes och efter nån timme camilla :)

Nu väntar jag på mat, sen ducha och sen ut i fiin vädret! Skickar med en bild på min kompis sheltievalp som har blivit så stor och fin! Request special destiny, "Nemo" :)

Starfall
2008-07-09 21:02
0

#5 Vad kul med kattungar! =) Det känns rätt konstigt egentligen att en katt på 12 år får ngar, men har ju själv varit med om det då min katt Tossan födde 3 små sötisar förra året. Tyvärr försvann hon i december och kom aldrig hem igen… Lova att visa bilder på de små =) Jag har också kattungar nu, en som min katt Lisa födde och 2 adopterade från en gård, dessa skulle avlivas och eftersom de bara var 3 dagar äldre än den Lisa fött så kändes det bra att kunna rädda dom små:) Nu är de 7 veckor gamla, och såå busiga:) Just nu försöker Molly fånga muspekaren, Max sitter på min ena axel och glor och Mira hänger i mitt ben och bits;)

Idag har jag inte gjort så mycket, mår inte så bra så jag har varit rätt slö…

Kramar//Carro

Emmeli
2008-07-09 21:18
0

#7 Ja, det känns väldigt konstigt, men endel katter klarar det bättre än andra. Och hon är en riktigt duktig mamma, så det funkar nog bra. Hon får ju en kull varje år ungefär, så vi vet ju att hon klarar det, men det här var dock hennes sista, vi skall sterilisera henne efter det här så hon slipper att ha kissemissar i magen och va så gammal. Vi vill ju inte att det skall misslyckas eller något. Och såklart skall jag hålla er uppdaterade!

Starfall
2008-07-09 22:18
0

#8 Det är nog bra att dom inte får ungar efter att de fyllt 12, det var meningen att Tossan skulle steriliserats också, men det går ju inte nu.  Låter jättebra med uppdatering om sötisarna =)