Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: tävlingar
Läst 633 ggr
Ronja06
0

Ett litet steg på en lång väg...

Idag har vi varit på tävling i Varberg BK. Det var en officiell kvälls agility tävling och det var många startande. (tror det var 45 i Agility och 35 i hoppklassen) Vet dock inte hur många som var strykna från loppen.
Först ut var agility klassen. Innan vi startade testade jag på lite "tränings hinder" som fanns vid utkanten på banan. Ronja ville inte alls vara med på noterna då. Hon tyckte det var mycket mer intresserant att nosa i backen.

Vid agility starten gick det väll lite sådär. Ronja tjuvstartade men lyckligtvis så hade domaren redan blåst av. Det började med en kort raksträcka… Ronja tog de två första hindrerna och sedan skulle jag göra ett framförbyte mellan ett däck och ett hopp. Men jag var alldels för tidig med bytet så Ronja blev förvirrad och vägrade ta däcket. Sedan flöt det på bra. Men sedan hade jag lite dålig handling och Ronja råkade gå in i fel ända utav den böjda tunneln. Så vi blev alltså diskade under detta loppet. Men jag är verkligen super nöjd över Ronjas insatts. Hon hade bra fart, men det var bara jag som klantade till det som vanligt. *suck* Men man lär sig utav sina misstag brukar jag säja.

Sedan var det dags för hopploppet. Vi hade start nr. 6 så vi fick starta rätt så tidigt. Det var en rätt så klurig bana med väldigt mycket svängar, man blev nästan lite yr vid banvandringen så som man fick snurra och springa. *ler* Iaf. Det började med en raksträcka, Ronja hade kanon fart! Just den farten som hon brukar ha vid träning. *yes tänkte jag i huvudet då jag såg att det flöt på så bra för Ronja och mig*  Sedan så har jag inte så mycket mer att tillägga… Ronja gjorde ett kanon lopp och visade sig ifrån sin bästa sida under hela loppet. Hon tvekade aldrig och verkade ha stenkoll för vad hon gjorde. Vi gjorde ett helt felfritt lopp och gissa vad…? Ronja och jag fick en 4:e placering och även PINNE! YES! ÄNTLIGEN! Åh vad jag har längtat efter vår första pinne. Hon hade en tid på 28,34sek, ref. tiden var 40sek. Så detta var ett litet steg på en lång väg. Nästa tävling blir i Bollebyggd. Håll tummarna för oss där.

Mvh Emelie Förlägen

Niini
0
Ronja06
0

Tack så mycket :)

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Grattis!! Klart vi håller alla tummar och tår för er! Ni är ju våra egna Ronjor här!

Lycka till

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

#3: Tack så mycket medde SkrattandeSkrattande

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

Grattis! :D

KajsaM
0

Åh grattis till eran första pinne! :D *Håller alla tummar och tassar för nästa tävling*

Starfall
0

Grattis, gud så kul! =) Ni är så duktiga, ni kommer säkert gå långt i agility:)

Kramar/Carro

Ronja06
0

Tack så mycket alla :)

Mvh Emelie Förlägen

VickiochTova
0

Stort grattis!! Duktiga ni är!

Ronja06
0

#9: Tack så mycket :)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

IDAG fick vi vr 2:a pinne i hoppklassen! TJOHO! + en förstaplacering bland 32 startande ekipage! Mer kan ni läsa på: http://www.ronjaviggo.blogg.se

Mvh Emelie Förlägen

KajsaM
0

#11 GRATTIS till pinne nr. 2! Skrattande

Jojsan
0

#11 Grattis, så kul! :D

medde
0

Grattis  till er bägge. Superbra jobbat.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥