Min gamla vovve.
Jag har ju massa med gånger talat om mina gamla vovvar jag haft, men tyvärr har jag dom inte på digitalbilderna. Men har scannat in en bild, och ska scanna in en hel del nu i dagarna. Så nu vill jag jättegärna visa en av min vovvar. Detta är en söt liten tös jag hade. På denna bild var hon ca 5 mån. Hon var import om ni nu undrar över öronen på henne.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vilken sötis 

Oj så vacker! Ska bli roligt att se dina hundar :)
#1 Tack Ressu. Hobn var min stolthet, så snygg och framför allt en väldigt trevlig dob tjej.
Hon var verkligen vacker!!! Varifrån hade du importerat henne?
Spanien! Pappa var svensk och mamma norsk. Uppfödaren var norska som flyttat till spanien.
En "välberest" hund då mao 
Vi var ute en del och tävlade.
Det gick väl bra med en såå vacker dobbis =)
På lydnaden var hon inte bra, för snäll. Det gick inte att ge henne komandon! Man fick be henne gör saker och ting. Så det blev ofta dubbel komando.Prinsessa som hon var! På utställning sidan vart hon guld. Hennes tre första utställningar som var efter varandra. Tog hon certen direkt. Så fullcertat på tre veckor dom dessa låg efter varandra. Må tro jag var stolt då!! Jajja men!!
Det tvivlar jag inte på att du var. Skulle jag oxå ha varit om min hund hade gått lika bra på utställning.
Ang. lydnaden har jag samma problem med Poi. Man ska be snällt så lyder han. Tar du lite för skarp ton så blir han sårad och vägrar han jobba med dej =S
#10 Exkt så var det med min tjej, be snällt annars sårad. Det var verkligen huvudet på spiken. HIT!!! funkade inte alls, utan gumman hit. Då gick det bra, i alla protokoll finns det dubellkomando.
Jepp, man lärde sej ganska snabbt att be snällt 
Tänk vad dom kan träna oss människor väl, våra hundar.
Hehe jepp dom kan nog 
Demokrati, dom lyder på klubben, jag lyder hemma!
Oj vad vacker hund! 
Mvh Emelie 
Otroligt vacker <3 Förstår att du är stolt över henne medde! :)
Dobbrar är ju såå vackra!
Jättevacker! <3
Hoppas att jag får dom andra bilderna inscannade under helgen. Så ska jag visa mina andra vovvar.

#20 Länktar! :D
HJar inte hunnit då jag varit på mässan nu under helgen, ska även dit i dag. Men kanske hinner senare eller i morgon.
Måste visa er en bild på Mickey igen…..

#23 Herregud så söt han är! En riktig sockertopp :)
Visst är han! Men till mångas stora fasa håller vi han nerklippt. Men håller nu på att spara lite päls så han ser ut som en "amris" i alla fall.
dobermann är en sådan vacker och ståtlig ras! fanns en på hunddagiset där jag praoade, vilken härlig ras!
Helt underbar!