Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 9748 ggr
emma93
1

14 år och cert- och världsvinnare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pepsi, 14 år, vann cert och blev världsveteranvinnare på WDS2008.

Fredagen den 4/7 2008 tävlade Sheltiesarna på World Dog Show 2008 i Stockholm. Pepsi, Maribells' Perfect Smile Of Pepsodent, hade tagit sig dit och tävlade i veteranklass. För att tävla i veteranklass måste hunden vara över 8 år. Det var otroligt många hundar anmälda och konkurrensen var hård. Pepsi lyckades bli Bästa veteran i rasen, och även få världsvinnar-titeln World Veteran Winner.

I konkurrensen om certifikat tävlade Pepsi mot alla åldrar, dvs alla från 9 månader och uppåt. Även här vann hon och fick sitt första svenska certifikat.

Även i  Best In Show Veteran-finalen stod sig Pepsi väl i konkurrensen. Av alla deltagande raser (Bästa veteran i varje ras) plockades hon ut bland de 8 bästa, men placerade sig sen inte bland de 4 bästa.

Filmen från finalen går att finna på www.worlddogshow2008.se under fredagens finaler.

Hälsningar från Pepsi och en mycket stolt matte.

Av: emma93

Datum för publicering

• 2008-07-08
Starfall
0

Detta gör mig så otroligt glad att läsa =) Vilken liten pärla till Pepsi du har! :)

Kramar/carro

Ronja06
0

Kan inte sluta säja STORT GRATTIS!!! Så otroligt glad för er skull!

Mvh Emelie Förlägen

KajsaM
0

Håller med Emelie, verkligen GRATTIS! Hon är verkligen en riktig pärla :-)

BrightGloria
0

Grattis Grattis Grattis!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Niini
0

Grattis x1000!

bima69
0

MEGA STORT GRATTIS till er…

14 år och få Cert och bli Veteran Världsvinnare är inte illa…

Ressu
0

Än en gång stort grattis. =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Kan bara buga och bocka inför denna fina bedrift som Pepsi gjort, helt makalöst!

Grattis till er bägge.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Emmeli
0

grattis grattis grattis! Och det var mycket filmat på Pepsi ser jag, måste bara säga att hon är oerhört fin!

medde
0

Härligt nu har det kommit in ett fint foto med. Ännu mera impad av denna fina hund. För man kan inte bli annat:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gunneriusson
0

Riktigt impad över detta, men inte ett dugg förvånar för hunden är ju bedårande vacker!

emma93
0

Tusen tack allihop! Hon är underbar på alla sätt och vis (och givetvis har jag glömt att hon gav mig gråa hår när hon var liten;))!

[Malin3033]
0

GRATTIS till matte och fina pepsi!!

Ellenfyrkant
0

Vad innebär begreppet "världsvinnare" ? GeneradOskyldig

Mvh Ellenfyrkant

emma93
0

#14 På World Dog Show tävlar hundarna bland annat om titeln Världsvinnare - WW-08 i år. Bästa junior (som tilldelats kvaliteten excellent) av varje kön i varje ras tävlar om titeln juniorvärldsvinnare. Veteranerna tävlar om titeln för veteraner. Och så blir även bästa hane och bästa tik världsvinnare. Så Pepsi blev World Veteran Winner, och vann även i finalen mot bäste veteranhane och blev då BIR-veteran.

Ellenfyrkant
0

Ok, för jag såg på Zigges uppfödares sida att hon presenterade en av hennes uppfödda hundar som World Winner, gällde det då öppen klass eller :P ? http://www.shellricks.se/index.htm

Mvh Ellenfyrkant

emma93
0

#16 Det är bästa tik och bästa hane som får WW, sen är det juniorer och veteraner som också tävlar om titeln, så det var bästa tik som du länkade till. Sen är jag osäker på bedömningsordningen på denna typ av tävling, då det var lite snurrigt. Jag vet inte varför, men Pepsi var aldrig inne i bästa tikklass (vad jag kunde förstå i alla fall:)). Det har varit olika bud om vad som gäller, så jag får forska vidare i det för att förstå.

bima69
0

*17  Nog måste du varit inne i "Bästa tik klass" fast det heter ju inte så på WW, Ni fick ju Certet och det delas ut i den klassen, vet ej exakt vad den heter, men alla tikar som fått Exellent får gå in där.

Dom som får titeln Världs vinnare är bästa tiken och bästa hanen, bästa junior tiken och bästa juniorhanen och bästa veteran tiken och bästa veteran hanen.

Så Pepsi blev Veteran Världsvinnare 2008.. Inte illa..

emma93
0

#18 Det var först tävlan om certifikat (certet delades alltså inte ut i bästa tikklass)och då placerades Pepsi först så det kan inte ha varit bästa tikklass, sen var det tävlan om reserv-certifikat (då fick den som fick certet gå ut och så plockade de in en annan och resterande som tävlade om certet första omgången stod kvar). Sen var det tävlan om cacib (som ju veteraner inte deltog i) och sen trodde jag att det skulle varit bästa tikklass, men då var det bara två inne. Så jag hängde inte riktigt med. Försökte fråga ringsekreteraren, men fick inget riktigt svar. Så jag uppfattade det som tävlan om cacib, och sen gick vinnaren där vidare till tävlan om BIR. Det var som sagt väldigt snurrigt.

bima69
0

*19 Hmm jag har fattat som så att Cert, R-Cert och Cacib ska delas ut i samma klass, men som ex Veteran inte kan få Cacib fast man är först utan då delas det ut till den som är placerad efter som är "behörig" att få det. Likaså med Certet, den som blev placerad efter er i ringen borde ha fått R-Certet direkt…

Fast jag har hört att det har varit väldigt olika i flera ringar på den utställningen, inte så konstigt egentligen eftersom vi inte är känner till det bedömningssättet så bra här i Sverige.