God morgon 19 juli 2008
God morgon allesammans!
Igårkväll fick jag mindre bra nyheter. En av mina bästa vänners hund har gått bort. Hon fick ändå sexton ljuva år här med oss, men det kom ändå som en chock! Men jag vet hon har kommit till ett bättre ställe! Vila i frid!
Så jag vill passa på att påminna alla att ni ska uppskatta och älska era hundar varje dag man vet aldrig när det är sista dagen man tillbringar med dem!
Hoppas ni har en bra helg!

#0 Vad tråkigt med vovven. Hoppas din vän mår bra ändå.
Idag ska vi till Karlstad, till IKEA. Hundarna ska få en promenad ikväll sedan. Tänkte gå elljusspåret då. Så mysigt där.
Det finns ett ställe där som man kan klättra på. Med massa stenblock och så. Är det lika bra för hundar att klättra som det är för hästar? Vi klättrade där en gång och det var jobbigt. :P
Ha en bra dag och kramar era vovvar från mig!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#1 Joo, det var ju ändå väntat, men tyvärr är det ju inte mindre tungt för det!
. Ha det så bra på IKEA.

God förmiddag!
I natt har jag bara varit upp en gång för att släppa ut Lovis som var nödig. Valparnas sugande är på något vis så härligt att höra, det smackande ljudet. Får gäster i dag, så det blir grillning och lite mys med puppisarna. Daisy Dennis och Lucky ska jag ta en promenad med snart.
Alltid tråkigt när en kär vän somnar in.
Ha en skön helg alla.
#1: Kom förbi på tävligen i Skutberget om du har tid. :) Tävlingen ligger väldigt nära IKEA om jag inte minns fel. :)
Nu ska jag snart iväg på tävling! Hinner inte skriva så mkt mer. Kommer med en rapport senare hur det har gått .:)
Mvh Emelie 

#0 Så tråkit :(
#4 Lycka till! :D *håller tummarna*
Nu är jag äntligen hem kommen! Eller rättare sakt igår :) Har haft de jättebra. Först var vi i Lycksele, bodde på hotellet i 2 nätter sedan for vi vidare till Piteå på havsbadet 1 natt :) Har solat, badat, shoppat och mycke mer!
Nu ska jag läsa igen allt jag har missat :)
#1 Vad tråkigt när sånt händer…
Idag har jag varit med Tindra, Stina och Rasmus på malmen och tränat agility. Tindra har även fått hälsa på en jättefin schäfertik på 1,5 år och det gick jättebra! Sen cyklade vi hem och tog ut Enya så hon fick springa av sig lite och kissa innan jag gick in och lagade mat.
Tindra ser väldigt rolig ut just nu, hon har tappat nästan alla täckhår och samtidigt så håller underullen på att växa till sig riktigt ordentligt så hon ser ut som en boll. =P Hon har tjock valppäls. Jag måste försöka ta en bild på henne sen så ni får se henne. =)
#6 Har Tindra valppäls ännu? 
#7 Haha japp hon är världens enda 3-åriga valp.
Haha nää men den både känns och ser ut som valpppäls så för mig så är det det.

#4 Åh, vad synd att jag inte läste detta förrän nu. Jag hade gärna kommit och tittat på er!
Får se om ni ska tävla där en annan gång så får jag åka dit och heja på er!
Eller så är det jag och Zelda som är era motståndare, hehe. :D
Ha det bra och hoppas att det gick bra för er!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#9: Vi tävlar imorgon också :) För oss gick det inte så bra idag.. *ett stort misstag från min sida*
Mvh Emelie