Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 947 ggr
xxeliiinxx
0

Hundar ni saknar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om ni har någon Sheltie / hund som har dött  fåfr ni gärna skriva det här. Saker ni kan skriva om:

Hur dog den?

Vad hette den?

när dog den?

Vilken ras? 

O.S.V

Men självklart behöver ni inte skriva om någon hund som har dött ni kan skriva om en hund ni har sålt o.s.v..(Man får skriva om andras hundar, om man känner personen).

Jag ska väl börja då:

Det var en sheltie som hette Aramis.Han dog för att han jagade bilar, tills en körde över honom..Jag minns inte när han dog..Det var alla i min familjs hund..Mamma hade köpt honom då men…Han dog iaf…=(

Ressu
0

Jag saknar mest Nero, min långhåriga collie. Vi fick 8 underbara år tillsammans före vi var tvungna att ta bort honom pga av en hjärntumör som inte gick att operera bort!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

VeNyRa
0

jag saknar min collie Ferdinand, när vi tog honom så kom han från en familj som inte var så snäll med honom. Han blev den mest trogna hunden man kan tänka sej.

När jag var liten och var påväg ut från våran gård vallade han in mej igen =) och han var livrädd för gungor, nått måste ha hänt hos dom tidigare ägarna.

sista tiden vi hade honom såg han verkligen gammal ut, han kunde knappt resa sej upp, en dag när jag kom hem från skolan så fanns han inte mer. han vart 12 år.

Starfall
0

Jag har förlorat en hund, när jag var 3 år. Nimbus var en sheltie i färgen sobel. Han blev bara 6 år gammal, han blev påkörd på vägen utanför vårt hus en stilla vårkväll :'(

Ronja06
0

Hur dog den? Douglas blev avlivad hos veterinären pga. instabilt temprament. (kan inte riktigt förstå detta, han var en utav de goaste hundarna jag träffat)

Vad hette den? Douglas

när dog den? Våren 2006, tror det var två veckor innan Ronja kom hem till oss.

Vilken ras? Blandras mellan Långhårig chihuahua, Papillon och Tibetansk Spaniel.

Douglas var aldrig min hund. Utan tillhörde min moster. Han var en utav de hundar som jag vuxit upp med sedan tidig ålder. Han har en stor plats i mitt hjärta, minns fortfarande dagarna då jag var hos min moster och jag var med Douglas. En dag jag minns väldigt väl var en tidig vårdag då han bara var 9 veckor. Vi hade gått ner till sjön, daggen låg fortfarande i gräset och vi bara var där vid strandkanten. Hade med mig en boll och kaste till honom. Sommaren 2006 besökte jag min moster. Douglas kom aldrig fram och hälsade som han brukade, jag frågade vart han tatt vägen. Svaret blev att han blivit avlivad pga. instablit temprament. Jag kan fortfarande inte förstå detta, "min" lilla Douglas. Han var ju så ung, frisk och glad enligt migGråter Saknar honom något oändligt vid vissa tillfällen…

Mvh Emelie Förlägen