Bad med din hund
Hej!
Har läst om och sett massa bilder på shelties som älskar att bada. Nu är jag nyfiken, så skriv om era hundar som gillar att bada=) Har ni lärt era hundar att bada eller var det deras egna intiativ som gjorde att de ville bada? Skriv! :)
Kramar/Carro
Mina egna små bushundar är livrädda för vatten, de tror nog att det finns något hemskt monster i vattnets djup som vill ta dom. Frankie vill inte heller gå på bryggor i vatten. Så mina vovvar är verkligen badkrukor ;)

Stintan ÄÄÄÄLSKAR att bada! Hon badar hela året om. Simmar hur långt som helst. Dyker och hoppar.
Zelda var i början lite rädd för vattnet men eftersom vi hela tiden höll till vid sjön på våra promenader så gick det bra tillslut.
När det blev varmt i vattnet så började vi kasta pinnar. Kom dom för långt ut började Zelda gny. Men annars hämtade hon dem.
Nu kan hon simma, men vadar helst.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Mina båda gillar att bada dom är nog snabbt nere i vattnet och simmar =)

Min badar endast om hennes två borderkompisar är med, badade självmant för första gången i år =) Men det ska vara på ett långgrunt ställe för hon vill fortfarande inte simma…
Ronja älskar att simma. Hon är som ett riktigt odjur i vattnet, och på bild ser det nästan ut som hon springer på vattnet. *ler* Förut tycke Ronja inte alls om vatten, nu älskar hon det.
Viggo har ännu inte simmat. Men han går gärna i och doppar tassarna. Så då han blir äldre kommer han nog också tyckta om vatten.
Mvh Emelie 

Dexter badar endast om jag badar med honom :)

Zigge är ingen storbadare. Ibland har han fått vara med i poolen. Gav honom chansen att hoppa i en sjö en gång i början på sommarn. Men det räckte att blöta benen. Så nej Zigge är inte så förtjust i bad skulle jag vilja säga. Det vanligaste är att shelties inte gillar att bada :P
Mvh Ellenfyrkant

#8 Oj, vad modig han var då!
Jag fick gå ut med Zelda dom första gångerna.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#9: Viggo är faktiskt inte rädd för något känns det som. Han går ju redan igenom den platta tunneln utan att jag håller upp den 

Mvh Emelie