Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: sheltiens-egna-personlighet
Läst 954 ggr
BrightGloria
0

Har era vovvar något skönhets"fel"?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att det skulle vara intressant att höra. Eftersom min egna sheltie inte är så speciellt rastypisk så kan det vara kul att veta vad era älsklingar har för "icke sheltie typiskt"?

Zelda, shetland sheepdog, 10½månader.
Hon är typ 4-5cm för hög. Hon har ganska kort och tunn päls och hennes öron vill resa sig upp hela tiden vad vi än använder för "botmedel". :)

Men vad gör det, jag älskar henne så himla mycket ändå och vad är lite skönhetsfel när man har en fantastisk kompis som alltid står vid ens sida. För mig är hon perfekt!

Vill någon mer skriva om sin/sina vovvar? Det skulle vara intressant och höra. :)

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

VeNyRa
0

Ozzis öron vill inte heller tippa, men vi ska ju syssla med agility så de gör inte så mkt =) annars tycker jag att han är jäkligt fin!

[Malin3033]
0

Ronjas "skönhetsfel" är att hon saknar en tand, hon har haft den men vi var tvungna att operera bort den för att den växte fel.

Ronja06
0

Det största felet som Ronja har är att hon är "på större sidan". Men hon ger inget stort intryck då man ser henne. :) Därför tror många att hon är max 38cm i mankhöjd. Men jag tror hon är runt 39 just nu, då hon har "satt sig".

Mvh Emelie Förlägen

VickiochTova
0

#3 Om man jämför med Tova så ser ju Ronja väldigt smäcker och graciös ut även om de båda är stora =) Tova ser ju lite mer klumpig ut =)

Starfall
0

Frankie är för hög, han är runt 43-44 cm hög.
Hans öron står rakt upp.
+ att han har för lite päls

Pyret Har haft tandlossning och tappat 2 tänder
Hon har för tjock päls enligt mig så att hon ser tjockare ut än vad hon är;)
Pyret väger lite för mkt

Hur som helst, jag älskar mina voffsingar över allt annat ändå. De är mina små vänner som alltid finns med mig =)

Ellenfyrkant
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zigge har hittills haft lite för dåligt med päls, men nu börjar det se bättre ut :) Han har tyvärr lite för lätta öron och han har något grov bakskalle men det är okej, inte överdrivet :P

Mvh Ellenfyrkant

BrightGloria
0

#6 För lite päls?? Min sheltie är en naken isåfall. ;)

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ellenfyrkant
0

#7 Hahahaha, har nog aldrig sett Zelda i vuxen ålder XP
Eller så är det dä jag har gjort Generad

Mvh Ellenfyrkant

bima69
0

Qina har världens gräsligaste svans, ju gladare el "tuffare" hon är ju mer krullar hon den över ryggen… Sen har hon på gamla dar fått väldigt lätta öron, dom var perfekta tills hon var ca 9-10 år..

Saga har inga märbara fel än… Men dom kommmer väl så småningom…

Niini
0

Svårt att säga eftersom Turbo växer ännu. Men hans ena öga rinner, veterinären gissar på att han saknar tårkanal. Sen så ser det ut som om det tänker komma en vit fläck bakom vardera framben :S

Ellenfyrkant
0

#10 Om han skulle få två vita fläckar bakom frambenen gör väl inget? Tänker det borde flytas ihop med den vita färgen på bröstet, svårt att säga när jag inte ser det men….

Mvh Ellenfyrkant

Emmeli
0

Lussi har inget skönhetsfel enligt mej, vi har aldrig sett något iaf, kanske nu, när han ibland haltar :P

Zeke's ar väl att hans öron är FÖR tunga, dom vippar för mycket och vi måste alltid klippa bort lite päls för att dom inte skall vara så vippade.

medde
0

Det finns lite charm att inte vara helt perfekt, för vem är det?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥