Leka och apportera?
Gillar era hundar att leka och apportera?
Sky gillar det inte specielt men ibland när han är på bushumör så kan det funka 
Ronja har inte så stort föremålsintresse. Det har vi fått bygga upp. Bollar tycker hon är ok att apportera, men det är ingen favorit. 2ggr räcker för att hon ska tröttna.
Till skillnad från Ronja så är Viggo något extrem då det gäller leksaker. Han blir helt galen bara jag tar fram en boll. Att kampa är något utav det bästa som han vet. Men han kan ännu inte apportera, han är trotts allt bara 14 veckor gammal.
Mvh Emelie 
Min sheltie är precis som era, inte heller speciellt föremålsintresserad, uran precis som Ronja06 skrev så har vi fått jobba med det. Det är mycket bättre nu och Ronja kan apportera träapporten (används i lydnad) vilket är ett stort framsteg för våran del

Japp exakt så är det för Sky också. Han är inte så förtjust så jag ska börja jobba på det.

Zelda älskar att hämta saker som man kastar iväg!
Spelar man kubb så hämtar hon pinnarna som man kastar iväg.
Spelar man brännboll så blir hon helt galen när hon ser hur tennisbollen flyger iväg!
Kastar man vad som helst så måste hon bara hämta den.
Hon kommer tillbaka med den. Men hon sätter sig inte på vänstersida och har kvar den i munnen utan hon hämtar den för att jag ska kasta den igen. Jättekul, sa hon.
När Stintan var yngre så älskade hon också att apportera men nu mera så ligger hon bara och slappar, solar lite och tigger mat. Precis som en 6 åring ska göra.
Har kommit fram till att om Stintan var en människa så skulle hon vara runt 50år. Så det är väl bara att acceptera att hon inte tycker om att hämta saker som kastas iväg längre. ;)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Turbo älskar att leka och gärna länge (husse & matte har en tendens att tröttna på honom ibland). Apportera är han en riktig hejare på! Behövde aldrig lära honom, han kom automatiskt tillbaka med bollen/pinnen från första början :)
Ressu är galen i att apportera. Poitsu däremot älskar att ha dragkamp med både människor och andra hundar. Annars leker dom ganska mycket själva med alla sina leksaker.

Lussi och Zeke är föremåls fantaster och kan namnet på exakt alla deras leksaker så et underlättar både för dom och oss när vi vill leka, tex. när jag vill kasta en tross ber jag bara någon av hundarna "hämta trossen" vet dom inte vart den är bygger jag ut det med "sök trossen" så kommer den fram tillslut!

Vilka duktiga hundar :D