Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 903 ggr
medde
0

Har sommaren?

Har sommaren uppfyllt era mål då ni tävlat eller tränat era hundar? Om den har det ,vad siktar ni in er på nu? Då det gäller tävling och träning.

Mickey har inte gjort något alls under sommaren, utan bara lärt sig lite grunder. Men nu till hösten börjar han både på lydnad och agility kurs med tösen min. Så vi ser fram imot hösten med stor förväntan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Denna sommar har varit helt UNDERBAR!

Har uppnått mer än jag hade tänkt. Målet för sommaren var ju att fixa någon pinne i någon utav klasserna. Och det slutade med att vi flyttade upp oss till klass 2! Skrattande

Sedan fick vi hem Viggo, så väldigt mycket tid gick åt till honom. Så träning har det tyvärr inte blivit så mycket utav. Det är först nu som vi har kunnat börja träna lite mer på klubben igen.

Vår granne fick även två valpkullar. Vilket har varit jätte roligt att följa, speciellt Ronjas små halvsyskon. :)

Har hunnit med väldigt mycket alltså. Så nu ser jag fram emot alla kursstarter till hösten, och skolan. Ska bli roligt att träffa alla kompisar igen!

Mvh Emelie Förlägen

Starfall
0

Jag har inte gjort något speciellt med hundarna i sommar, förutom den vardagliga lydnaden då:) Har nu ÄNTLIGEN fått Pyret att inte dra i kopplet även om jag inte säger till:) Så glad!

I höst ska jag gå en agilitykurs med Frankie. Det ska bli jättekul =)

[Malin3033]
0

Visst har sommaren varit bra! Men ännu bättre blir hösten då kurserna drar igång igen!

För min och Ronjas del har sommaren varit super, hon har "lärt sig" att bada, massa nya tricks, gungan kan hon utan problem, hon har ökat farten i slalomet och tjuvstartar inte längre! Hon har lärt sig apportera träapporten, ligg under gång och ökat självförtroendet rejält! vilket är superkul!

medde
0

Verkligen kul att höra om allt posetiva som varit för er och hundarna. Men som Malin3033 väntar vi in hösten för Mickeys del. Då börjar det för han.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

BrightGloria
0

Absolut!
Det har varit jätteroligt eftersom det har varit Zeldas första sommar. Vi har börjat träna agility och det går verkligen jättebra. Zelda har även börjat löpa för första gången och inget har ändrats på henne som tur är. Samma gamla glada tjej.
Sen har vi flyttat, planerat framtiden m.m m.m
Så denna sommaren har varit toppen!
1 September blir Zelda 1år!! Tjo ho!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ressu
0

Visst har denna sommar uppfyllt en hel del av mina förväntningar.

Ressu steg till klass 2. Vi har hunnit en hel del på bygget. Hunnit med både ett och annat. Men det bästa är att vänta på ännu, nästa vecka vet vi mera Flört

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Emmeli
0

Visst har den uppfyllt mina krav, iaf med Zeke :)

Lussi blev ju inte som jag ville med, jag hade räknat med att kunna ställa upp på u-sm. Men jag får väl vara glad att jag kan träna igen iaf :)

Starfall
0

#6 Känner på mig vad det kan vara! Hoppas jag har rätt Skrattande

Niini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sommaren har verkligen uppfyllt mina förväntningar, vi fick äntligen hem vår lilla sheltie efter 1 års sökande och väntande. Tror inte heller att vi kunnat få nån underbarare än Turbo <3
Främsta målet för honom har väl varit att bli rumsren och jag vet inte exakt när det skedde men numera kan vi nog titulera honom rumsren :) Sen så har han lärt sig "grunderna" gällande tricks. Men mest stolt är jag nog över ["High Five"](Artikelnummer: 4666 som är en axelfri klänning skulle jag vilja vinna. Är galen i klänningar och denna skulle vara helt perfekt till framtida sommarfester ) :D

emma93
0

Det har varit både och för vår del. Har tyvärr inte kommit nån vart i bruks- och lydnadsträningen med Espira då jag inte riktigt varit i form själv. Hade hoppats på att kunnat ställt Espira inofficiellt för träningens skull men har tyvärr fått hoppa över de vi varit anmälda till. Däremot gick det avsevärt bättre än väntat på Världsutställningen, där målet bara var att ta sig dit och få vara med om denna händelse. Pepsi blev då Världsvinnare (veteran), bästa veteran i rasen och tog cert. Så det uppväger det mesta tävlingsmässigt för lång tid framöver…;).