Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 1309 ggr
[Cevdet]
0

Matkostnad

Hej!

Vi har planer på att köpa en Sheltievalp som är leveransklar början på okt (en hane). Att det är dyrt mm det vet vi. Men min fråga är vad kostar matkostnaden för en vuxen Sheltie i månaden?  Vilka billiga alternativ finns det? Hur gör ni för att få ned matkostnaden men ändå ge en bra kost.

Tacksam för svar.

BrightGloria
0

För oss blir det ca. 500 kronor i månaden till våran sheltie.
Vi kör med Royal Canin till Zelda just nu men funderar på att byta.
Köper man dyrt foder så är det större chans till högre kvalitet och bättre innehåll, enligt mig. Men man gör som man vill.
Mat efter plånbok.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

[Malin3033]
0

Vi köper Orijen som inte har några spannmål, köper man stor säck blir det mycket billigare, billigt för att vara "dyr-foder". Väldigt drygt och håller därför väldigt länge.

h00jff
0

Min stackare äter Doggy light (med stor aptit). Det går åt ungefär en 12 kg säck per halvår. Minns inte nu vad de kostar.

Det man ska komma ihåg med de dyra fodren är att den innehåller mindre spannmål och mer protein, vilket är bättre för hundarna. Det blir mindre bajs och hunden kan tillgodogöra sig mer av innehållet. Oftast finns det tillsatser som gör att hunden får bättre päls m.m. Man får som sagt vad vad man betalar för :o)

medde
0

#2 Tycker du Orijjen är ett bra foder.

Visst är det att man får som man betalar, men det finns faktisk bra foder i den lägre prisklassen. Tyvärr är det så att många tror att för det dyrt så är det bra. Men visst finns klass foder av dom dyra och kända, men man kan hitta bra foder även till bra pris.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Malin3033]
0

#4 Orijen har fungerat utmärkt hos oss här hemma, har provat allt mellan pedigree, doggy, friskies, ProPlan, Royal Canin, Hills och allt där imellan, och eftersom Ivan har haft och har en del magproblem fungerar det jätte bra!